JOURNAL BROWSE
Search
Advanced SearchSearch Tips
Analytical Study on Classification and Service Quality Improvement for Keyword & Blog Advertising Marketing Services
facebook(new window)  Pirnt(new window) E-mail(new window) Excel Download
 Title & Authors
Analytical Study on Classification and Service Quality Improvement for Keyword & Blog Advertising Marketing Services
Choi, Yoon-Ho; Lee, Jae-Won;
  PDF(new window)
 Abstract
This study is focusing to the keyword and blog advertising marketing services that are implementing a viral marketing utilizing keyword searches of the search portal and advertiser's blogs with convergent way. Through a case study for the company operating the service to pinpoint consumers to the advertisers site by indirect exposure via keyword advertising blog at the top of the search results, we analyzed the primitive service operation model on transactional relationship between the business players. We have a research purpose to generate improvement alternatives for the company's keyword advertising marketing services and operation solution using the survey study on the service quality perception and the perceptional gap between user groups. As results of study, we founded 4 types of the service solution and 4 models of service operating architecture on the transactional relations, and we recommended some improvements on the service and solution operation based on the SERVQUAL questionnaire analysis of the difference between the ads sponsor group and ads agency group.
 Keywords
Keyword & Blog Ads Marketing;Searching Rank Boosting;Blog Marketing;Rank Boost Solution;
 Language
Korean
 Cited by
 References
1.
한국온라인광고협회, 2013 온라인광고 시장규모, 2014.

2.
네이버 지식백과, 검색 엔진 마케팅[search engine marketing] (IT용어사전, 한국정보통신기술협회), 2015.

3.
네이버, 네이버 키워드광고 센터, 네이버, 2015.

4.
인터넷 트렌드, 2014년 포털 점유율 현황, 2014.

5.
www.yonhapmidas.com/lifeeconomy/lens/2015-03/150308181138_920410, 2015.02.14,

6.
조지훈, 박찬수, "키워드 검색의 판매 효과에 관한 2단계 모형," 한국마케팅저널, 제9권, 제4호, 2008.

7.
방원희, 이동일, 이혜준, "제품 카테고리 별 키워드 검색광고 반응 모델," 상품학연구, 제30권, 제4호, 2012.

8.
이동일 김현교, "개인검색기반 키워드광고 구매 전환모형 개발," 한국경영과학회지, 제38권, 제1호, 2013.

9.
오창우, "온라인 검색광고 광고주의 불만요인 분석," 정치커뮤니케이션연구, 제29권, 2013.

10.
김도연, 임규건, 이대철, "키워드 검색 광고 운영 DB 데이터 분석을 통한 CPM과 CPC방식의 광고 효과 연구," 한국전자거래학회지, 제16권, 제4호, 2011.

11.
이준호, "스마트 미디어 모바일 광고의 가치에 대한 탐색적 연구," 정치커뮤니케이션연구, 제21권, 2011.

12.
KT경제경영연구소, 인터넷과 모바일 광고시장의 새로운 기회, 2015.

13.
한국인터넷진흥원, 국내 인터넷 모바일 광고 활성화 정책 방향, 2013.

14.
ICT산업연구실, 모바일 광고시장의 현황분석 및 전망, 2015.

15.
매경이코노미, 포털 실시간 급상승 검색어의 그늘 "돈 내면 클릭수 확 올려준다" 마케팅 성행, 1819호, 2015.08.10.

16.
http://m.wikitree.co.kr/main/news_view.php?id=228655, 2015.08.10.

17.
이강, "SERVQUAL모형의 활용실태 및 개선방안," 한국사회와 행정연구, 제15권, 제1호, 2004.

18.
http://www.rankey.com/

19.
http://corp.i-boss.co.kr

20.
Office.com

21.
www.adic.co.kr

22.
www.community.sellfree.co.kr

23.
http://www.webz.kr/

24.
www.dmcmedia.co.kr/

25.
TVCF, http://www.tvcf.co.kr/

26.
http://www.aab.co.kr/

27.
http://www.sesangad.com/

28.
http://www.skplanet.com/