JOURNAL BROWSE
Search
Advanced SearchSearch Tips
A Study on the Analysis about Assessment Criterion of the Green Building Certificate of School Facilities through the Case
facebook(new window)  Pirnt(new window) E-mail(new window) Excel Download
 Title & Authors
A Study on the Analysis about Assessment Criterion of the Green Building Certificate of School Facilities through the Case
Kim, Jae-Young; Lee, Jong-Kuk;
  PDF(new window)
 Abstract
This study has certified green school facility into a target of 10 cases, and obtain a certificate of our own sector application, and scoring rate of Green Building Certification Analyze problems is derived. The study in Green Building Certification by School Facilities through the plan is aimed at providing basic data for designers and associated personnel. This study of Eco-friendly School Buildings and subsequent certification review and evaluation based on the study improved through active to expect.
 Keywords
School Facility;Green Standard for Energy & Environmental Design;Green School;
 Language
Korean
 Cited by
 References
1.
김성배, 교육시설의 친환경건축물 인증제도의 적용과 개선방안에 대한 연구, 한양대 대학원 석사학위 논문, 2009.

2.
김소정, 친환경건축물인증 학교시설의 유지관리에 관한 실태조사 및 개선방안 연구, 인천대학교 교육대학원, 2012.

3.
남영호, 학교시설에서 친환경건축물인증 평가항목의 실태조사연구. 중앙대학교 건설대학원 석사학위 논문, 2013

4.
문선기, 학교시설의 친환경건축물인증제도 평가지표 분석에 대한 연구, 고려대학교 대학원, 2013.

5.
은소진, 학교건축의 친환경 인증사례를 통한 실내환경 계획에 관한 연구, 계명대학교 석사학위 논문, 2010.

6.
이광영, 친환경학교건축 설계 적용 방향, 한국교육시설학회지 14(1), 2007.

7.
홍석환, 학교시설 친환경건축물 인증기준 개선방향에 관한 연구, 한국교원대학교 교육정책전문대학원, 2012.

8.
허진영, 교육시설의 친환경 건축물 인증평가 적정성에 관한 기초적 연구 : K고등학교의 거주 후 평가를 통하여, 강원대학교 석사학위논문, 2014.

9.
녹색건축인증제 (G-SEED), http://www.g-seed.or.kr/

10.
(사)한국교육.녹색환경연구원, http://www.kisee.re.kr/