JOURNAL BROWSE
Search
Advanced SearchSearch Tips
An Analysis of Science Teachers' Faith on Inquiry Lessons and Their Science Classes
facebook(new window)  Pirnt(new window) E-mail(new window) Excel Download
 Title & Authors
An Analysis of Science Teachers' Faith on Inquiry Lessons and Their Science Classes
Paeng, Ae-Jin; Paik, Seoung-Hey;
  PDF(new window)
 Keywords
Faith;Science Teacher;Inguiry;
 Language
Korean
 Cited by
1.
화학 I 교과에 대한 화학 교사들의 인식과 학습 지도 방식에 대한 조사,이은주;조영자;김은숙;유란영;김동진;박국태;

대한화학회지, 2007. vol.51. 1, pp.73-81 crossref(new window)
2.
예비 과학 교사의 과학, 과학 학습, 과학 교수에 대한 인식론적 신념: 인식론적 신념의 맥락 의존성,윤혜경;강남화;김병석;

한국과학교육학회지, 2015. vol.35. 1, pp.15-25 crossref(new window)
3.
혁신 중학교 과학 수업 사례를 통해 본 구조가 학생과 교사의 행위성에 미치는 영향: 정책과 실천에 대한 시사점,박지선;산야마틴;주혜은;

한국과학교육학회지, 2015. vol.35. 4, pp.773-790 crossref(new window)
1.
Pre-service Science Teachers' Epistemological Beliefs about Scientific Knowledge, Science Learning, and Science Teaching: Context Dependency of Epistemological Beliefs, Journal of The Korean Association For Research In Science Education, 2015, 35, 1, 15  crossref(new windwow)
2.
Examining How Structures Shape Teacher and Student Agency in Science Classrooms in an Innovative Middle School: Implications for Policy and Practice, Journal of The Korean Association For Science Education, 2015, 35, 4, 773  crossref(new windwow)
 References
1.
이현영; 최병순; 성숙경; 강성주; 장상실 한국과학교육학회지, 2002, 22(3), 660-670

2.
김조연; 신애경; 박국태; 최병순 대한화학회지, 2001, 45(5), 470-480

3.
노태희; 임희준; 박수연 화학교육, 1998, 25(2), 56-64

4.
민혜영; 백성혜; 강대훈 한국과학교육학회지, 1999, 19(2), 256-265

5.
노태희; 차정호; 임희준; 노석구; 권은주 한국과학교육학회지, 1997b, 17(3), 251-260

6.
안계원; 정영란 한국과학교육학회지, 1996, 16(4), 410- 416

7.
이재천; 김범기 한국과학교육학회지, 1996, 16(3), 249- 259

8.
이혁규 사회와 교육, 1994, 19, 277-290

9.
Kagan, D. Educational Psychologist. 2002, 27, 65-90 crossref(new window)

10.
Pomeroy, D. Science Education. 1993, 77(3), 261-278 crossref(new window)

11.
Gallagher, J. J. Science Education. 1991, 75, 121-134 crossref(new window)

12.
Brickhouse, N. W. International Journal of Science Education. 1989, 11, 437-449 crossref(new window)

13.
Abd-EL-Khaick, F., Bell, R. L., Lederman, N. G. Science Education. 1998, 82(4), 417-436 crossref(new window)

14.
우종옥; 소원주; 김범기 한국과학교육학회지, 1998, 18(1), 109-121

15.
Lederman, N. G.; Zeidler, D. Science Education. 1987, 71, 721-734 crossref(new window)

16.
Lederman, N. G. Journal of Research in Science Teaching. 1999, 36(8), 916-928 crossref(new window)

17.
노태희; 권혁순; 김혜경; 박승재 한국과학교육학회지, 2000, 20(1), 20-28

18.
배성열; 박윤배 한국과학교육학회지, 2000, 20(4), 572- 581

19.
김희백; 이선경 한국과학교육학회지, 1997, 17(4), 501- 510

20.
이윤종; 오철한; 기우항; 김영호; 정원우; 양승영; 강용희; 안병호; 임성규; 윤일희; 권용주; 전명남; 김중욱; 윤성효 한국과학교육학회지, 1997, 17(4), 435-450

21.
최병순; 남정희 화학교육, 1995, 22(3), 276-283

22.
조희형; 이문원; 조영신; 한인숙 한국과학교육학회지, 1989, 9(1), 75-89

23.
노태희; 강석진; 김혜경; 채우기; 노석구 한국과학교육학 회지, 1997a, 17(2), 173-189

24.
Chang, H. P., and Lederman, N. G. Journal of Research in Science Teaching. 1994, 32(2), 167-181

25.
최옥자; 김효남; 백성혜 한국초등과학교육학회지, 2000, 18(2), 35-46

26.
곽영순; 김주훈 한국과학교육학회지, 2003, 23(2), 144- 154

27.
이현욱; 심규철; 여성희; 장남기 한국과학교육학회지, 1998, 18(3), 443-450

28.
김한호 과학수업모형의 이론적 분석과 현장 적용 연구; 한국교원대학교 박사 학위 논문: 1995

29.
Tasker, R. and Freyberg, P. (1985). Facing the mismatches in the classroom. In R. Odsborne & P. Freyberg. Learning in Science. New Zealand: Heinemann

30.
Matthews, M. R. (1994). Science teaching: The Role of History and Philosophy of Science. NJ: Routledge, 1994