DOI QR코드

DOI QR Code

The Strategy for the Traditional Market's Attractions

재래시장 명소화 전략

  • Published : 2008.02.28

Abstract

Depending on the changing business environment in the traditional markets are experiencing a lot of difficulties. In order to enable traditional markets has been to the brink of a variety of studies in progress. Accordingly, the government has a budget to support the massive effort to modernize its traditional markets. However, traditional market is changing, but the bottom line is the actual appearance of solving performance was still little. Based on these issues, awareness of the current research conducted in this desirable market and the traditional market for the traditional differences in the recognition of the discovery. Recognition of these differences based on the traditional attractions market direction and composition of the present strategy.

Keywords

Traditional Markets;Attractions

References

  1. 김지연, 지역커뮤니티중심공간으로서의 재래시장 활성화 방안, 동의대학교 석사학위논문, 2006.
  2. 이동휘, 재래시장 활성화 방안, 경제논총 제19집, 제1권, 명지대학교 경제연구소, 2000.
  3. 박지애, 재래시장 활성화 방안에 관한 연구, 울산대학교 석사학위논문, 2007.
  4. 김세범, 진주지역의 재래시장 활성화 방안, 마케팅과학연구 제6집, 한국마케팅과학회, 2000.
  5. 송부용, 창원지역 재래시장 활성화와 지원 방안, 마케팅과학연구 제7집, 한국마케팅과학회, 2001.
  6. 최정분, 재래시장의 활성화를 위한 개선방안 연구, 한국유통과학회 학술대회 발표논문집, 한국유통과학회, 2006.
  7. 식품의약품안정청, 식품유통 취약지구(재래시장)의 효율적 관리방안, 식품의약품안정청, 2004.
  8. 안용찬, 재래시장의 활성화 방향과 기대효과, 단국대대학원, 석사학위논문, 2007.
  9. 이상옥, 한국재래시장의 변천과 유통근대화에 관한 연구, 단국대학교 박사학위논문, 1994.
  10. 이진희, 장소마케팅, 대왕사, 2003.
  11. 김태선, 장소마케팅전략에 관한 연구, 서울대학교 대학원 석사학위논문, 1998.
  12. 박난순, 이석환, 주효진, 장소마케팅을 활용한 지역발전에 관한 연구, 서울행정학회 학술대회발표 논문집, 서울행정학회, 2004.
  13. 노영성, 문화활용에 의한 지역명소화전략, 한국마케팅과학회 학술발표대회논문집, 한국마케팅과학회, 2006.