DOI QR코드

DOI QR Code

Improvements of Local Government Shopping Mall

지방자치단체 농산물 쇼핑몰 운영 개선 방안 연구

  • Received : 2014.07.04
  • Accepted : 2014.07.29
  • Published : 2014.10.28

Abstract

In this study, the local government proposes to improve agricultural products of the mall. Based on precedent studies, the variables that influence Customer Satisfaction are defined as; Product Quality, Delivery, Price. The result of study model verification is as below. Product Quality, Delivery and Price have positive influence on Customer Satisfaction. Price and Customer Satisfaction have positive influence on Repurchasing intention. Agricultural products through e-commerce transactions is increasing. But, the decreasing sales of professional Mall. Agricultural products have a variety of distribution channels. Because of the distribution system in a variety of price differences. People think that the most important factor is the price. Improvement is as follows. (1) To offer accurate product information, (2) Continuous content maintenance, (3) Conducted a variety of events, (4) To provide consumers with various benefits, (5) Offer a variety of product configurations, (6) Select the appropriate sales methods, (7) Provide ease of search.

Keywords

Agricultural Products;Improved Methods;Local Government

References

  1. http://www.munhwa.com/news/view.html?no=20100223010712431770020
  2. http://web.maf.go.kr/wiz/user/policy
  3. Toine Timmermans, Agri-Supply Chain Managemant, 2006.
  4. http://www.kamis.co.kr/customer/circulation/domestic/other.do
  5. 박법제, 소비자만족도 제고를 위한 농산물유통구조의 개선방안, 2009.
  6. 김동태, 시장과 유통, 2000.
  7. http://kosis.kr
  8. http://www.oneclick.or.kr/
  9. 이현수, 농산물 사이버쇼핑몰 웹사이트 구성요소 평가, 2010.
  10. 형영주, 김동훈, 오현탁, "지역특화제품 쇼핑몰 이용 결정요인에 관한 연구", 한국산업경제저널, 제2권, 제2호, pp.103-122, 2010.
  11. 김명호, "강원지역 지방자치단체의 지역특산품 쇼핑몰 활성화 방안", 기업경영연구, 제18권, pp.169-190, 2003.
  12. 김영섭, "농산물 쇼핑몰의 고객특성과 재구입 제고방안", 농협조사월보, 제520호, pp.1-12, 2001.
  13. 황용철, "제주지역 온라인 쇼핑에 대한 소비자 만족요인과 구매 후 행동에 관한 연구", 마케팅논집, 제21권, 제2호, pp.59-71, 2013.
  14. 석태문, 경북 농산물 통합쇼핑몰 운영 활성화 방안, 2007.
  15. 김은미, "인터넷쇼핑몰에서 운영하는 지역 특산물의 실태", 한국콘텐츠학회지, 제10권, 제3호, pp.56-60, 2012.
  16. 최철재, "인터넷쇼핑몰 사이트 환경과 재구매의도 간의 구조적 인과관계", 한국콘텐츠학회논문지, 제12권, 제5호, pp.357-369, 2012.