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Design and Implementation of Flocking System for Increasing System Capacity with Hybrid Technique

시스템 성능 향상을 위한 하이브리드 기법을 적용한 플로킹 시스템 설계 및 구현

  • 류남훈 (순천대학교 컴퓨터과학과) ;
  • 반경진 (순천대학교 컴퓨터과학과) ;
  • 오경숙 (순천대학교 컴퓨터과학과) ;
  • 송승헌 (광양만권 u-IT 연구소) ;
  • 김응곤 (순천대학교 컴퓨터과학과)
  • Published : 2008.07.28

Abstract

Due to spread of movies or online games which are applied with computer animation techniques, we can easily see scenes where numerous characters appear. In the case of large-scale crowd animation, if one were to increase reality of the scene, features of system would be lowered, and if one were to increase functioning of system, reality of the scene would be lowered. In realizing large-scale crowd animation with seafloor environment as background, the paper analyzed and applied elements that affect behavioral types of fishes; and by using concept of crowd, the paper enabled each group or object to control their behavioral type; by comparing and contrasting real-time calculation method as calculation method for animation and hybrid calculation method which is mixed calculation method, the paper seeks to find a method that increases functioning of the system while also expresses natural scenes.

컴퓨터 애니메이션 기법이 적용된 영화나 온라인 게임 등의 보급으로 인해 다수의 캐릭터들이 등장하는 장면을 쉽게 접할 수 있다. 대규모 군중 애니메이션의 경우 장면의 사실성을 높이다 보면 시스템의 성능이 저하되고, 시스템의 성능을 높이다 보면 장면의 사실성이 떨어지게 된다. 본 논문에서는 해저 환경을 배경으로 한 대규모 군중 애니메이션을 구현함에 있어서 어류의 행동 유형에 영향을 미치는 요소에 대해 분석하여 적용하였으며, 군중의 개념을 이용하여 집단이나 개별 객체 각각에 대해 행동 유형을 제어할 수 있도록 하였으며, 애니메이션을 위한 계산 방법으로 실시간 계산법과 혼합 계산 방법인 하이브리드 계산법을 비교 분석함으로써 시스템의 성능을 높이면서도 자연스러운 장면의 표현 방법을 찾고자 한다.

Keywords

References

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