Development of a 3D Brickwork Game Using Java

Java를 이용한 3차원 벽돌 쌓기 게임 개발

  • 백태관 (경주대학교 컴퓨터멀티미디어공학부) ;
  • 서상진 (경주대학교 컴퓨터멀티미디어공학부) ;
  • 정갑중 (경주대학교 컴퓨터멀티미디어공학부)
  • Published : 2007.06.01

Abstract

This paper describes the development of a brickwork game with three-dimensional computer graphics as one of web-based game contents. Client user using web can access and run lava applet program with the independence of hardware system. It consists of graphic user interface module, initial space generation module, event handler module, player control module, and thread control module. It uses 3-D array data structure for the 3-D graphic objects that are located in three-dimensional space for high-speed object searching and sorting. It enhances to compare with predetermined construction in three-dimensional space. We can use the developed racing game to inform game users of information for an advertisement like tourism information, and can apply the proposed 3-D drawing technology to 3-D game graphic engine core.

본 논문은 웹기반 게임 소프트웨어로서 3차원 벽돌쌓기 게임 개발에 대한 논문이다. 웹을 이용한 클라이언트 접속자는 자바 애플릿을 이용하여 웹상에서 접근 가능하고 Java Bytecode의 다운로드에 의해 각 클라이언트 접속자의 하드웨어시스템에 무관하게 작동가능하다. 소프트웨어 구성은 뷰포트 및 GUI 사용자 인터페이스기, 초기 공간 생성기, 이벤트 처리기, 쓰레드 관리기, 플레이어 관리기, 결과 분석기로 크게 6개의 부분으로 되어 있다. 뷰포트 내의 백그라운드 이미지를 삽입할 수 있도록 하여 사용자에게 지역적인 관광 정보나 특정 홍보 이미지의 전달을 용이하게 하는데 응용이 가능하도록 이용할 수 있다.

Keywords