Brand Life Cycle에 의한 브랜드아파트의 마케팅 전략

Marketing Strategies of Name Brand Apartments According to the Brand Life Cycle

  • 최영곤 (한양대학교 일반대학원 건축환경공학과) ;
  • 민경민 (한양대학교 일반대학원 건축환경공학과) ;
  • 안병주 (전주대학교 건축공학과) ;
  • 이윤선 (한양대학교 지속가능건축기술 전문인력 양성사업단) ;
  • 김재준 (한양대학교 일반대학원 건축환경공학과)
  • 발행 : 2007.11.09

초록

현재의 주택시장의 양상은 과거와는 다르게 대부분의 건설사들이 자사만의 독자적인 네이밍으로 많은 아파트를 분양하고 있다. 그러나 이러한 아파트들을 소비자들에게 인지시켜 분양하는 과정에 있어서 차별적인 마케팅 전략이 존재하는 것이 아니라 경쟁사의 건축적 요소의 도입, 광고의 물량 공세 등 실질적인 마케팅 전략이 부재한 상황이다. 이로 인하여 소비자들은 각 아파트들의 차별성을 모르게 되고, 구입에 있어서도 혼선을 갖게 되었다. 이에 본 연구에서는 마케팅 이론에 근거한 브랜드 아파트의 전략을 제시하여 소비자들로 하여금 자사의 브랜드를 확실하게 인지시키는데 그 목적을 둔다.

Breaking from the past convention, most construction firms are lotting out their apartments with their own brand names. They don't have, however, differentiated marketing strategies based on unique brand awareness. Rather, virtual absence of marketing strategies has brought about unfiltered introduction of architectural elements of the competition and excessive advertising efforts. Consequently confusion is at hand for consumers' purchase decision since they are not aware of the differences between the apartments. The purpose of this study is to make consumers have clear brand awareness by presenting appropriate brand strategies based on sound marketing theories for construction firms.

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