Personalize the Brick'n Mortar

  • Kim, Chan-Young (Dongyang Technical College, Dept. of Internet Business) ;
  • Melski, Adam (University of Goettingen, Institute for Information Systems) ;
  • Caus, Thorsten (University of Goettingen, Institute for Information Systems) ;
  • Christmann, Stefan (University of Goettingen, Institute for Information Systems) ;
  • Thoroe, Lars (University of Goettingen, Institute for Information Systems) ;
  • Schumann, Matthias (University of Goettingen, Institute for Information Systems)
  • Published : 2008.06.13

Abstract

The outpaced growth of online channel sales over the traditional retail sales is a result from superior shopping convenience that online stores offer to their customers. One major source of online shopping convenience is a personalized store that reduces customer's shopping time. personalization of an online store is accomplished by using various in-store shopping behavior data that the Internet and Web Technology provides. Brick-and-mortar retailers have not been able to make this type of data available for their stores until now. However, RFID technology has now opened a new possibility to personalization of traditional retail stores. In this paper, we propose BRIMPS (BRIck-and-Mortar Personalization System) as a system that brick-and-mortar retailers may use to personalize their business and become more competitive against online retailers.

온라인 시장의 매출 성장률은 오프라인 시장을 크게 앞지르고 있으며 그 원인은 상점의 개인화를 통한 쇼핑 시간 절약, 상대적 편이성으로 알려져 있다. 온라인 상점의 개인화는 인터넷, 웹 테크놀로지가 제공하는 고객 쇼핑 행태에 관한 다양하고 상세한 고객의 쇼핑 데이터의 사용으로 가능하다. 과거에는 오프라인 상점에게 이와 같은 데이터가 제공될 수 없었으나, 최근 확산되고 있는 RFID 기술은 오프라인 상점에게 상점의 개인화라는 새로운 기회와 가능성을 제공한다. 본 논문에서는 오프라인 상점이 온라인 상점과의 상대적 경쟁력 향상을 위하여 그들 상점의 개인화에 사용할 수 있는 BRIMPS (BRIck-and-Mortar Personalization System) 시스템을 제안한다.

Keywords