A Study on the Design Method of dynamic gateway system for MOST GATEWAY Performance Analysis in MOST25 and MOST150 Networks

MOST25와 MOST150 네트워크에서 효율적인 데이터 전송을 위한 MOST GATEWAY 성능분석을 위한 설계 방안

  • Published : 2010.05.27

Abstract

In recent years, the driver needs the convenience of their vehicles and that there is an increasing requirement. Many researches have been mainly focused on MOST Networks to provide quality of multimedia service. The MOST network to support different bandwidth(MOST 25, MOST 50, MOST 150) should consist of a heterogeneous network. So the networks to used different protocols required gateway for receive and transmit information. The method to used gateway has problems occured loss of a packet by a lot of delay. In our previous research, we proposed a MOST GATEWAY system for organically connected to the network MOST150 and MOST 25. Therefore in this paper, we propose a simulation design Method of dynamic gateway system for MOST GATEWAY Performance Analysis in MOST25 and MOST150 Networks.

최근, 차량에서 인포테인먼트(Infortainmen) 및 텔레매틱스 서비스를 보장하기 위해 MOST에 많은 관심이 집중되고 있다. MOST 네트워크는 MOST25, MOST50, MOST150은 서로 다른 protocol을 가진 네트워크로써 정보를 송수신하기 위해서는 Gateway가 필요하며, 이들 MOST 네트워크간의 대역폭 차이로 인해 발생하는 데이터 손실과 전송 지연을 모두 최적화 시킬 수 있는 알고리즘의 개발이 요구된다. 우리의 앞선 연구에서 MOST25와 MOST150 네트워크를 연결하여 하나의 네트워크를 형성할 수 있는 MOST GATEWAY 시스템을 제안하고 스케줄링 알고리즘의 구성방안을 제시하였다. 따라서 본 연구에서는 MOST GATEWAY 시스템에서 처리하는 streaming data, packet data, control data 등 다양한 종류의 데이터에 대한 서비스 품질 및 자원 이용률, 지연을 보장하기 위한 스케줄링 알고리즘의 성능 분석을 위한 시뮬레이션 설계 방안을 제시하고자 한다.

Keywords