A Study of Relation with Hospital Customer Satisfaction and Quality of Service

병원 고객만족과 서비스품질과의 관계에 관한 연구

  • Published : 2010.05.14

Abstract

This study focused on hospital quality of service to the customer service center into contact with the contents of the results were comprehensive evaluation. In this study, a variable that is committed, the hospital service quality and customer satisfaction, and relationships about reuse of the hospital, the hospital's strategic management could be because of the foundation. The study quality of hospital services and patient satisfaction, and reuse of the impact of the relationship between the quality of service in the hospital, the customet satisfaction, very significant according to the reuse of. A customer-centric future, these results provide guidelines for hospital management can be applied to further strengthen competitiveness are expected.

본 연구는 병원의 서비스 품질에 초점을 두고 서비스 내용을 중심으로 고객과의 접촉으로 나타나는 결과들을 종합 평가하였다. 투입된 변수 즉, 병원서비스 품질과 고객만족, 재이용의도 등의 관계정도는 병원의 전략적 병원경영의 기초가 될 수 있다고 볼 수 있다. 연구결과 병원서비스 품질과 고객 만족, 재이용의도간의 영향관계에서 병원서비스 품질은 고객 만족, 재이용의도에 매우 유의한 것으로 분석되었다. 향후 이러한 결과는 고객중심적 병원경영에 지침을 제공할 수 있으며, 더 나아가 경쟁력 강화에 응용될 수 있을 것으로 기대된다.

Keywords