Strategy for Marketing Product(Glasses) in Online Environment

온라인 환경에서 상품(안경) 마케팅 전략 방안

  • Lee, Hyun-chang (School of Info. and e-Comm, Institute of Convergence and Creativtiy, Wonkwang University) ;
  • Xu, Shen-lin (School of Info. and e-Comm, Institute of Convergence and Creativtiy, Wonkwang University) ;
  • Shin, Seong-yoon (Dept. of Computer Information Engineering, Kunsan University)
  • 이현창 (원광대학교정보전자상거래. 융복합창의연구소) ;
  • 서신림 (원광대학교정보전자상거래. 융복합창의연구소) ;
  • 신성윤 (군산대학교 컴퓨터정보공학과)
  • Published : 2014.10.28

Abstract

Recently, to satisfy the customer's requirements for glasses such as rating of glasses or choosing, glasses industry is supporting various types and tools for making one's appearance good. In this research, we study the strategy for implementing a site for glasses to customizing a person not to distinguish whether the customer is older or younger etc. For the purpose of implementing a site for glasses, first, we suggest a differentiated methodology through analysis of glasses industry service and features of existential representative glasses sites. Through the activation of the marketing strategies, marketing in a glasses market is expected to be competitive.

근래의 안경 산업은 고객들이 다양하게 선택함에 따라 외적 미모를 위한 개성 연출을 위한 도구로서 활용도가 다양화되고 급증하고 있는 추세이다. 이에 본 연구에서는 계층별 구분하지 않고 다양한 계층에서 이용할 수 있는 개인 맞춤형 온라인 안경산업에 초점을 둔 사이트 구축에 관한 연구이다. 이를 위해서 기존의 대표적인 안경 산업의 특징과 산업 서비스 분석을 통해 차별화된 전략을 제시하고자 한다. 본 연구를 통해 서비스 개발과 실용적인 접목이 이루어진다면 비즈니스 모델의 새로운 가치를 도모할 수 있을 것으로 기대된다.

Keywords