The Case Study of Game Production of Platform Driving Type : Focusing on (Milky wavy) Game

플랫폼 드라이빙 형식의 게임제작 사례 : 밀키웨이브(Milky wavy) 게임을 중심으로

  • 이승화 (동서대학교 대학원 영상콘텐츠학과) ;
  • 주우석 (동서대학교 대학원 영상콘텐츠학과)
  • Published : 2014.05.28

Abstract

This research has implemented the new game to develop the platform driving type that we contact frequently in mobile game market. We produced the prototype, 'Milky Wavy', for it. This game conduct to avoid the hole in the bottom in map that it splits or rotates, gain the coin, and take points. This game is controled to many characters in both hands. We focus to play that many balls can be moved simultaneously in the consideration of the principle physical laws. This research suggests the method to manufacture multi-driving platform game to control many characters at the same time.

본 연구는 모바일 게임시장에서 최근 자주 접할 수 있는 플랫폼 드라이빙 형식을 발전시켜 새로운 형식의 게임을 개발 하였다. 이를 위해 밀키웨이브(Milky Wavy)라는 프로토타입 게임을 제작하였다. 이는 갈라지거나 회전하는 맵 에서 바닥의 구멍을 피해 코인을 획득하여 점수를 올리며 진행하는 방식의 게임이다. 본 게임은 양손으로 다수의 캐릭터를 컨트롤 하게 되어있다. 기본적인 물리법칙에 영향을 받도록 설계하여 여러 개의 공을 동시에 움직이며 게임을 진행하는 것에 중점을 두었다. 본 연구는 다수의 캐릭터를 동시에 컨트롤하는 멀티 드라이빙 플랫폼을 제작하기 위한 방법을 제시한다.

Keywords