A study on the Purchase Attitude of IT based Convergence product

IT 기반의 convergence 제품의 구입태도에 대한 연구

  • Published : 2015.10.26

Abstract

The purpose of this study is to investigate the effect of IT based convergence product and purchase attitude. These results of the research model provide that the relationship between IT based convergence and purchase attitude. This study provide that the value of convergence is a tool for the firm's competitive power. The firms strengthen the value for a successful market entry.

본 연구의 목적은 소비자들이 IT 기반의 컨버전스 제품을 구매함에 있어서 지각하는 구매태도를 바탕으로 구매의사결정을 이론적 배경에 대한 검토를 바탕으로 가설을 설정하고 이들 가설을 검증하기 위하여 실증연구를 수행하였다. IT 컨버전스 제품에 있어서 효용성이 주는 소비자들이 제품이나 서비스를 채용하는데 있어서 매우 중요한 전략적 접근방법이다. 소비자들의 IT 컨버전스 제품을 구매하는데 있어 기업의 경쟁력 강화전략을 도출하는 것이 성공적인 시장진입에 대한 시사점임을 알 수 있다.

Keywords