A Study of Teacher's Smart Learning Acceptance -Focusing on TAM Model-

교수자의 스마트학습 수용에 관한 연구 -TAM모형을 중심으로-

  • Kim, Do-Goan (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce . Institute of Convergence and Creativity)) ;
  • Lee, Hyun-Chang (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce . Institute of Convergence and Creativity)) ;
  • Rhee, Yang-Won (Gunsan National University) ;
  • Shin, Seong-Yoon (Gunsan National University)
  • Published : 2016.05.25

Abstract

While smart learning have been introduced for more learning effect, this study is to understand teacher's smart learning acceptance using TAM model. Through using the result of the study, it is to provide suggestions for the improvement of smart learning effect and the acceptance using various multi media on thew view of teachers.

다양한 멀티미디어를 활용한 스마트 학습이 학습 현장에서 활용되는 가운데, 교수자들의 스마트 학습에 대한 수용을 기술수용모형인 TAM을 적용하여 살펴보고자 하였다. 연구 결과를 활용하여 학습자 관점에서의 멀티미디어 활용을 통한 학습환경의 문제점 및 수용에 대한 제언을 하고자 한다.

Keywords