A study on the impact analysis of blank sailing in the shipping industry using poisson regression analysis

포아송 회귀분석을 이용한 해운선사의 블랭크 세일링 영향 분석 연구

  • Won-Hyeong Ryu (KMI-KMOU Cooperation Course, Korea Maritime and Ocean University) ;
  • Bong-Keun Choi (Graduate School of Korea Maritime and Ocean University) ;
  • Jong-Hoon Kim (Graduate School of Korea Maritime and Ocean University) ;
  • Shin-Woo Park (KMI-KMOU Cooperation Course, Korea Maritime and Ocean University) ;
  • Hyung-Sik Nam (Logistics system engineering, Korea Maritime and Ocean University)
  • 류원형 (한국해양대학교 KMI학연협동과정) ;
  • 최봉근 (한국해양대학교 해운경영학과) ;
  • 김정훈 (한국해양대학교 물류시스템학과) ;
  • 박신우 (한국해양대학교 KMI학연협동과정) ;
  • 남형식 (한국해양대학교 물류시스템공학과)
  • Published : 2023.11.02

Abstract

Recently, there has been a continuous imbalance between the demand and supply in the shipping industry. Consequently, shipping companies are implementing blank sailing to adjust the supply of vessels and achieve a balance between demand and supply. Blank sailing can create negative ripple effects by delaying cargo transportation, so this study uses Poisson regression analysis,

최근에 해운산업의 수요와 공급이 지속적으로 일치하지 않으면서 불균형 현상이 이어지고 있다. 이에 따라 해운선사들은 선박의 공급량을 조절하기 위해 블랭크 세일링을 실시하며 수요와 공급의 균형을 맞추고 있다. 블랭크 세일링은 화물 운송을 지연시키는 부정적인 연쇄효과를 발생시키기 때문에 본 연구에서는 포아송 회귀분석을 이용하여

Keywords