A Desing and Implementation of an Integrated Environment for Sharing and Reusing OLE Objects

OLE 객체의 공유와 재활용을 위한 통합 환경 설계 및 구현

  • Published : 1997.02.01

Abstract

In order to make a meaningful multi-media object,it is usually necessary to apply a number of non-trival operations.If multi-media data can be encapsulated in a standaridized form and stored in a database,it is poss-ible to share and reuse multi-media data among users without repeating the same or similar operations. Based on the OLE component object model,this paper proposes the integrated computing enviroment for naive user to share and reuse of Ole objects.Various types of multi- media objects that are created by their appropriate OLE application programs can be aggreagated to form a multi-media document.In addition,the OLE objects can also be stored in database by a controlled manner.TheOLE object in a database can be retrieved by a visual query interface and reused to make a new document.This paper describes the common Platform to integrate various ment of OLE appfication programs,the separation process of an OLE object form a document,and the overall management of OLE object in a database.

멀티미디어 데이타는 일반적으로 다른 데이타에 비해 크기가 크고 가공된 데이타의 형태로 의미를 지닌다. 또한 데이타 처리에 있어서도 더 복잡한 과정을 거치게 된다. 따라서 멀티미디어 데이타를 표준화된 방법으로 가공하여 데이타 베이스화 한다면 데이타 활용에 있어서 유사한 작업의 반복없이 서로 다른 사용자간에 데이타를 공유하게 되고 기존 데이타를 재활용할 수 있게 되므로 데이타 처리에 있어서 효율성을 높일 수 있다. 본 논문에서는 OLE 표준에 기초하여 일반 사용자가 손쉽게 멀티미디어 데이타를 다를 수 있는 통합 환경을 제안한다. 이를 위하여 OLE 객체 데이타를 하나의 복합 전자 문서로 구성할 수 있는 저작 환경 및 일반 사용자가 멀티미디어 데이타베이스에 접근해서 손쉽게 객체를 검색하고 추출할 수 있는 사각 질의 인터페이스를 설계/구현한다. 또한 다른 사용자 자간의 OEL 객체의 공유 및 기존 재활용도를 증가시키기 위한 데이타베이스 구축에 필요한 객체 분리 방법 및 통합 환경에서의 체계적 객체 관리 방법을 제시한다.

Keywords