A Dynamic Synchronization Method for Multimedia Delivery and Presentation based on QoS

QoS를 이용한 동적 멀티미디어 전송 및 프리젠테이션 동기화 기법

  • 나인호 (군산대학교 정보통신공학과) ;
  • 양해권 (군산대학교 정보통신공학과) ;
  • 고남영 (군산대학교 전파공학과)
  • Published : 1997.12.01

Abstract

Method for synchronizing multimedia data is needed to support continuous transmission of multimedia data through a network in a bounded time and it also required for supporting continuous presentation of multimedia data with the required norminal playout rate in distributed network environments. This paper describes a new synchronization method for supporting delay-sensitive multimedia Presentation without degration of Quality of services of multimedia application. It mainly aims to support both intermedia and intermedia synchronization by absorbing network variations which may cause skew or jitter. In order to remove asynchonization problems, we make use of logical time system, dynamic buffer control method, and adjusting synchronization intervals based on the quality of services of a multimedia. It might be more suitable for working on distribute[1 multimedia systems where the network delay variation is changed from time to time and no global clock is supported. And it also can effectively reduce the amount of buffer requirements needed for transfering multimedia data between source and destination system by adjusting synchronization intervals with acceptable packet delay limits and packet loss rates.

멀티미디어 동기화는 분산 멀티미디어 환경에서 주어진 시간내에 멀티미디어 데이터를 네트워크를 통해 동기식으로 전송하여 연속적인 멀티미디어 프리젠테이션을 보장하는데 필요한 기법이다. 본 논문은 멀티미디어 응용의 서비스 품질 및 특성을 이용하여 지연에 민감한 멀티미디어 데이터를 서비스 품질의 저하없이 동기식으로 전송 및 출력할 수 있도록 하는 미디어 간 및 미디어 내 동기화 기법을 제안한다. 제안된 기법에서는 네트워크 지연 변동으로 인하여 미디어 데이터의 전송 시간을 예측할 수 없고 지역 및 원격 시스템 사이에 동기화를 위한 전역 클럭을 이용할 수 없는 환경에서 스큐와 지터로 인한 비동기 현상을 방지하기 위해 논리 시간 시스템, 동적 버퍼 관리 기법, 동기화 구간의 조정 기법을 적용하였다. 특히, 최대 전송 지연허용 시간, 최대 패킷 손실률 등과 같은 프리젠테이션 품질을 이용하여 네트워크 지연 변동을 흡수할 수 있고 동기화에 필요한 버퍼 요구량을 줄일 수 있는 방안을 제시하였다.

Keywords