Design of an Efficient Scheduling Strategy in Education-On-Demand Systems

주문형 교육 시스템에서 효율적인 스케쥴링 기법 설계

  • 김종훈 (제주교육대학교 컴퓨터교육과) ;
  • 한금희 (가톨릭대학교 컴퓨터공학부)
  • Published : 2001.03.30

Abstract

Scheduling strategy in the Education-on-Demand system should be designed to service the isochronous requests from several learners with single disk retrieval to improve the performance of the system. In this paper, the scheduling strategy which reduces the disk I/O and buffer consumption by utilizing the resources of the learner's system has been proposed. All the requests from the learner are not serviced from the server but forwarded to the learner's system which preserves the requested information. Therefore, the server can increase the throughput and reduces the initial latency time of the user. The proposed strategy has been compared to the conventional method by simulations and proved to be more efficient.

주문형 교육 시스템(EOD)에서 스케쥴링 기법은 시스템의 효율을 높이고, 한번의 디스크 검색으로 여러 학습자들의 요구를 만족시키도록 설계되어야 한다. 이에 본 논문에서는 학습자 시스템의 자원을 활용함으로 서버의 디스크 입출력과 버퍼 소비를 줄이는 스케쥴링 기법을 제안하였다. 본 논문에서 제안한 스케쥴링 기법은 모든 서비스를 서버가 제공하는 것이 아니라 해당 자료를 저장하고 있는 학습자 시스템으로 하여금 서비스하도록 한다. 그럼으로써 학습자들의 초기지연시간 단축을 가져오고 서버의 처리량이 증가하게 된다. 본 논문에서 제안한 기법과 기존의 기법의 성능을 시뮬레이션으로 비교한 결과 제안한 기법이 효율적인 성능을 나타냈다.

Keywords