Computer Generated Color Paper Mosaic Rendering

자동화된 색종이 모자이크 렌더링

  • Published : 2002.02.01

Abstract

Recently as it is growing concern about NPR(Non-Photorealistic Rendering), Several computer graphics researchers are studying to simulate conventional artistic expressions such as pen-and-ink illustrations, watercolor and impressionism technique. In the NPR it is important thing that someone can produce a representation looked like work drawn or manipulated people directly. In this paper we propose that the technique could make the mosaic work automatically, tore and tagged a paper by hands used to educational and artistical representation, we suggest various methods to express a shape and texture of paper tore by hands without using cutters or scissors.

비사실적 렌더링 기법(NPR, Non Photorealistic Rendering)에 대한 관심이 증가하면서 여러 컴퓨터 그래픽스 연구자들에 의해서 펜화, 수채화 , 인상파 기법 등 예술적 기법들을 표현하기 위한 연구가 진행되어 오고 있다. 비사실적 렌더링 기법에서 가장 초점을 두고있는 것은 사람이 직접 그리거나 조작 한 듯한 표현을 만들어 낼 수 있으냐 하는 것이다. 본 논문은 교육이나 예술적인 표현을 위해 사용되고 있는 종이를 찢어 붙여 표현하는 모자이크 작품을 자도으로 생성해 주는 기법을 제시하였다. 이를 위해 종 이를 칼이나 가위같은 도구에 의해 잘려진 것이 아닌 자연스럽게 찢어진 종이 표현 기술, 종이의 질감 표 현 기술, 붙여지는 종이의 형태를 결정하기 위한 다각형 생성기법등을 제시한다.

Keywords

References

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