소집단 협동학습이 수학 학습 부진아의 학력신장에 미치는 효과 분석

  • 조봉식 (원광대학교 수학정보통계학부) ;
  • 유재은 (원광대학교 수학정보통계학부)
  • 발행 : 2002.09.01

초록

The purpose of this paper is to analyze the the effect on the academic improvement, applying various teaching methods throughout cooperative teaming in small groups to inspire slow-learners'interest on mathematics and impove capability to solve problems and achievement degree of studies. The subject of the study is as follows: 1. What is the difference of students'interest on mathematics between cooperative learning in small groups and large group learning\ulcorner 2. Is there any difference of slow-learners' achievement degree of studies between cooperative learning in small groups and large group learning?

키워드

참고문헌

  1. 교육과정 학습 지도 고영희
  2. 소집단 학습과 형성평가 김순택
  3. 수학 학습 부진의 원인 분석 및 효과적인 지도 방안에 관한 연구 김진상
  4. 소집단 학습의 지도 권낙원
  5. 협동학습전략과 경쟁학습전략의 교육효과 비교 박성익
  6. 학습 부진아 교육 박성익
  7. 수업방법탐구 박성익
  8. 협동학습의 이론과 실제 변영계
  9. 중학교 학습 부진학생을 위한 프로그램 개발연구 서혜경 외 3명
  10. 중학교 수학과 학습 부진아를 위한 프로그램 개발연구 신성균 외 5명
  11. 충남대학교 석사 학위 논문 소집단 문제해결 중심의 토의학습이 수학적 사고력 신장에 미치는 영향 송일영
  12. 학습 부진 학생에 대한 이론적 고찰 신세호 외 3명
  13. 한국 교원대학교 대학원 박사학위논문 수학적 문제 해결에서의 소집단의 인지적 효과 분석 양인환
  14. 교수방법의 탐구 이성호
  15. 교육과정의 연구 이홍우
  16. 열린교육을 위한 협동학습의 이론과 실제 정문성;김동일
  17. 현대 교육 심리학 정원식 외 2인
  18. 학습 부진아의 진단과 치료 정종식
  19. 교육평가 허형
  20. 서울대학교 박사학위 논문 수학불안 요인에 관한 연구 허혜자