Cyber Shopping Mall Customer Segmentation

  • Published : 2002.04.30

Abstract

The volume of electronic commerce based on Internet and network traffic is increasing rapidly. The objective of this study is to examine the current status of the exponentially multiplying cyber-shopping mall phenomenon. To this end, data obtained from a single cyber-shopping mall exemplified customer purchasing behavior and provided decision tree and correspondence analysis derived customer segmentation and merchandise.

Keywords

References

  1. 2000년 춘계 학술논문집, 한국통계학회 의사결정나무를 활용한 데이터마이닝 예측모형해석 강현철;한상태;최종후
  2. SAS Enterprise Miner를 이용한 데이터마이닝 강현철;한상태;최종후;김창용;김은석;김미경
  3. 1999년 SPSS 사용자 사례발표회 논문집 데이터마이닝을 이용한 인터넷쇼핑몰 고객 세분화 김시환;권영식
  4. 2001년 추계 학술발표회논문집, 한국데이터정보과학회 데이터마이닝을 위한 뉴로퍼지시스템에 관한 고찰 손인석;황창하;조길호;김태윤
  5. 1999년 SPSS 사용자 사례발표회 논문집 Clementine을 이용한 카드고객 특성분석 서혜선;김미경
  6. 한국데이터정보과학회지 v.12 no.2 데이터마이닝 기법상에서 적합된 예측모형의 평가 이상복
  7. 데이터마이닝 장남식;홍성완;장제호
  8. SAS 대응분석 최용석
  9. 데이터마이닝 의사결정나무분석 최종후;한상태;강현철;김은석;김미경
  10. 1999년 SPSS 사용자 사례발표회 논문집 클레멘타인을 이용한 보험회사 이탈고객 관리분석 최종후;한상태;김은석;강현철
  11. 데이터마이닝 피터아드리안
  12. 인터넷 이용자 실태조사