Ralph Lauren's Design Characteristics and Brand Strategies of Ad Pictures on Internet Website

인터넷 광고(廣告)를 통(通)한 랄프 로렌의 브랜드 전략(戰略) 및 디자인 특성(特性)

  • Park, Hye-Won (Dept. of Clothing and Textiles, Changwon National University)
  • Published : 2002.09.30

Abstract

The purpose of this study is confirming the design characteristics and brand strategies of Ralph Lauren's products through the advertising pictures on internet website. Methods of this study are the analysis of his brand growth process, concept strategy and designs by web promotion sites. Also this study defined his brand character and fashion mind. The Results are as follows. 1) Ralph Lauren's concept strategies are 1. Convert british type into American style 2. Presentation an American life style 3. Marketing strategy using life style and IT business. 2) Ralph Lauren's designs characters are 1. Rich and simple style by preppy look 2. Traditional wear of noble taste 3. Western style of American reclamation period 4. Using of comfortable material 5. Unique colors which are simbolic. Today, his classic and preppy designs all draw upon an image of old word wealth and luxury and he pioneered the concept of clothes as part of a lifestyle environment.

Keywords

References

  1. '천자컬럼, 디자이너', 한국 경제신문, 1998, 4, 21
  2. www.idiook.co.kr
  3. 고은주, 목보경, 인터넷 광고유형과 패션 라이프 스타일에 따른 광고 효과 연구, 한국의류학회, 2001, 25권 7호, pp. 1258-1269
  4. 권희정, 인터넷 광고 효과에 관한 실험연구-제품관여유형과 상호작용성의 영향을 중심으로-, 한국외국어대학교 대학원 박사학위청구논문, 1997
  5. 김주호, 이재문, 광고매체로서의 인터넷과 광고 유형별 효과 분석, 광고학연구, 1999, 10권 4호, pp. 179-212.
  6. 윤혜경, 인터넷광고 효과 연구, 숙명여자대학교 대학원 석사학위청구논문, 2000
  7. 정보통, 최환진, 인터넷광고-이론과 전략, 서울, 나남출판사, 1999
  8. 이민주, 상표충성도, 광고 메시지의 유형 및 위치가 광고효과에 미치는 영향, 한양대학교 대학원 석사학위 청구논문, 1998
  9. 정혜주, 패션산업의 인터넷 전자상거래 활용방안에 관한 연구, 이화여자대학교 대학원 석사학위청구논문, 1998
  10. 백승록, 인터넷 배너광고 효과 연구, 중앙대학교 대학원 석사학위청구논문, 1998
  11. 이미령, 참여를 유도하는 인터넷 광고전략에 관한 연구-www 배너광고를 중심으로-, 이화여자대학교 디자인대학원 석사학위청구논문, 1997
  12. 정미재, 이선재, 패션제품의 인터넷 광고에 관한 연구-패션 배너광고 전략을 중심으로-, 복식, 2001, 제51권, 3호, pp. 19-31
  13. 최은영, 인터넷상의 의류상품 제시방법과 구매의사결정과의 관계 연구-여대생의 청바지 구매를 중심으로-, 복식, 2000, 제50권, 5호, pp. 103-115
  14. Lee Woon-hyun, Oh Sun-suk, Signifying Process in Fashion Magazine Advertisements, Fashion Business, 2001, Vol. 5, No. 5, pp. 16-26
  15. 남미정, 광고에서의 기호학적 연구-여성의 지위를 중심으로-, 고려대학교 석사학위청구논문, 1991, p. 2
  16. 이민주, 전세계 올 51% 성장, www.hankooki.com, 2000. 9. 13. (재인용) 고은주, 목보경, 인터넷 광고유형과 라이프스타일에 따른 광고효과 연구, 한국의류학회지, 25권 7호, 2001, p. 69
  17. 매일경제, 2000, 12, 34
  18. KBS 1TV, IT강국 코리아, 2002년 8월 20일 방영
  19. 고은주, 목보경, 2001, p. 69.
  20. 손승현, 인터넷 배너광고의 성패를 좌우하는 클릭률, 월간 인터넷, 1998/9, p. 229. (재인용)정미재, 이선재, 패션제품의 인터넷 광고에 관한 연구, 복식, 2001, 5, p. 22
  21. 앞 글
  22. 고은주, 목보경, 2001, p. 78
  23. 패션인사이트, 2005. 5. 1. (재인용) 최은영, 2002, p. 104
  24. 패션비즈, 2000. 2. p. 36
  25. 온소원, 패션 인터넷 마케팅 활동에 관한 연구, 홍익대학교 산업미술대학원 석사학위청구논문, 1999. (재인용) 신수연, 김희수, 패션 웹사이트 이용실태와 정보 만족도에 관한 연구, 한국의류학회 25권 8호, 2001, p. 138
  26. 신수연, 김희수, 2001, p. 146
  27. 고은주, 목보경, 2001, p. 68
  28. 이은진, 홍병숙, 1999, 의류광고관여와 소구유형에 따른 광고효과-20-30대를 직장여성을 중심으로-, 한국의류학회, 23권 7호, pp. 13-22
  29. 1939년 미국의 브롱스 출생으로 뉴욕시립대학에서 경영학을 전공하였다. 알렉산더 스토아에 서 세일즈 보조원을 시작으로 블루밍데일즈, 부룩스 브라더스 등에서 남성복 바이어생활을 하다 넥타이 사업으로 패션업계에 진출했다
  30. http://adchannel.co.kr
  31. www,jdiook.co.kr
  32. www.doosancorp.co.kr
  33. www.newsweek.com. 2002.8. 17
  34. Fashionbiz, 폴로 랄프로렌 파워 어디까지..?, 2001, 5, p. 174
  35. Fashionbiz, 폴로 랄프 로렌 파워 어디까지, 앞글, p. 174
  36. 'IT 뉴 비즈니스', 조선일보, 2001, 3, 2.
  37. www.fashiontalk.com. 2000, 11, 30
  38. 조선일보. 2002. 9.4 '패션기업가 랄프 로렌'
  39. www.fashiontalk.com.2001.12.1
  40. http://adchanne.co.kr
  41. http://www.fashionacc.com
  42. www,adchannel.co.kr
  43. www.donga.com
  44. www.dotfs.com
  45. http://cuth.cataegu.ac.kr
  46. Fashionbiz, 2001. 5.
  47. 조규화, 복식사전, 서울, 수학사, 1995, p. 648.
  48. www.waveway.net/fashion
  49. Richard Martin(ed), Contemporary Fashion, New York, St. James Press, 1995, p. 317
  50. Eckman, M., Damhorst, M.L. & Kadolph, S. J., Toward a model of the in-store purchanse decision process: Consumer use of criteria for evaluating women's apparel, 1990, CTRJ, 8(2), pp. 13-22. (재인용)
  51. Ann Marie Fiore & Patricia Anne Kimle, Understanding Aesthetics for the Merchandising & Design Professional, New York, Fairchild, 1997, p. 120