Abstract
Video-on-Demand (VOD) service needs high resource consumption because of high bandwidth and long playback duration which are characteristics of multimedia. Various techniques such as Patching and Channel-Reserving Patching have been proposed to reduce the demand on the network-I/O bandwidth. Patching allows new clients to join an existing multicast for realization of true VOD, and Channel-Reserving Patching reserves the part of total channel capacity of video server in order to serve the requests for popular videos on which requests of users concentrate. To improve the performance of Channel-Reserving Patching, we propose the method that determines the reserved channel capacity of video server for the popular videos in this paper. The performance of our method is evaluated in terms of average servile latency, defection ratio and fairness through simulation, and is compared with those of Patching and another Channel-Reserving Patching.
VOD 서비스는 멀티미디어의 특성인 높은 대역폭과 긴 재생시간으로 인해 서버와 네트워크의 자원 소비가 높다. 패칭과 채널 예약 패칭 같은 여러 가지 기법들이 네트워크 입출력 대역폭 요구를 감소시키기 위해 제안되었다. 패칭은 True VOD의 실현을 위하여 새로운 클라이언트들을 기존의 멀티캐스트와 결합하는 것을 허용하고, 채널 예약 패칭은 사용자들의 요청이 집중되어 있는 인기 비디오 요청을 서비스하기 위하여 비디오 서버의 전체 채널 용량의 일부를 예약한다. 본 논문에서는 채널 예약 패칭의 성능을 개선시키기 위하여 비디오 서버의 예약 채널 용량을 결정하는 방법을 제안한다. 제안하는 방법의 성능은 시뮬레이션을 통해 평균 서비스 지연시간, 이탈율 그리고 공평성으로 평가하고, 패칭과 다른 채널 예약 패칭의 성능과 비교한다.