A Study of the System Based on Emotion for Differentiated Web Service

웹 상에서의 차별화 된 서비스 제공을 위한 감성 기반 시스템에 관한 연구

  • 이준희 ((주)아이젠소프트 연구개발부) ;
  • 지홍일 (충북대학교 전기전자컴퓨터공학부) ;
  • 최승권 ((주)애니솔루션) ;
  • 조용환 (충북대학교 전기전자컴퓨터공학부)
  • Published : 2003.09.01

Abstract

The service providers of Internet have to work out a personalized contents service system focused on variety of customer's complex individuality. To effectively adopt individual customer's preference and actively adapt change of business situation, suppose an system of the service which emotional experience using emotional-based web design. In the experimental results, it is found that Internet service system implemented based on this idea is more effective than the existing systems in the view point of extension of customer's emotional satisfaction and visit duration time goes longer beyond that of the traditional systems.

본 논문에서는 고객의 다양한 감성에 기반한 웹 디자인을 통해 사용자들로 하여금 새로운 경험을 체험하도록 정적과 동적 요소에 따른 16개의 감성 차원을 모델링하고 페이지 레이아웃, 배경색, 움직임 좌표 등의 감성 데이터베이스를 활용하여 고객의 선호 감성에 따라서 웹 페이지가 재구성되는 유무선 인터넷 서비스 시스템을 제안한다. 실험 결과 기존 시스템보다 세대별 감성 만족도 및 웹 사이트의 평균체류시간이 증가되었음을 모의 실험을 통해서 확인하였다.

Keywords

References

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