Journal for History of Mathematics (한국수학사학회지)
- Volume 17 Issue 2
- /
- Pages.53-60
- /
- 2004
- /
- 1226-931X(pISSN)
A Meaning of 7-th Curriculum in High School Mathematics and Improvement Direction in Relation to Entrance Examinations
7차 수학과 고등학교 교육 과정의 의미 및 입시와 관련된 개선 방향
Abstract
This paper is aimed at studying a meaning of 7-th curriculum in high school mathematics and improvement direction in relation to entrance examinations.
이 연구는 7차 수학과 고등학교 교육 과정의 의미 및 대학 입시와 관련된 개선방향에 대하여 다루었다. 결과는 다음과 같다. 7차 수학과 고등학교 교육 과정의 의미는 수준별ㆍ선택 중심적 교과 과정이 새로이 도입된 것이고, 개선해야 할 점은 문ㆍ이과 사이의 학습 분량의 불균형이다. 이것은 대학 입시 출제 범위와 관련하여 해결해야 한다.