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A Cell Loading Algorithm for Realtime Navigation in the Web-Based Virtual Space

웹기반 가상공간에서 실시간 네비게이션을 위한 셀 로딩 알고리즘

  • Published : 2004.06.01

Abstract

Most of the virtual space constructed sufficiently realistic need a lot of memory space to navigate smoothly. And this kind of virtual space also requires real-time responsibility for the navigation as well as realism. In the off-line virtual system, real-time responsibility can be resolved by using large scale if secondary memory. In the web-based online virtual system, on the other hand, real-time responsibility is highly related to the latency time of network data communication. This induces the necessity of the algorithm for fast data loading. In this paper, we propose and verify the validity of the two methodology for cell leading algorithm. According to the results of computer simulation, the algorithm using hexagonal type cell promotes the real-time responsibility over 30% than that of the rectangular type.

현실감이 고려된 대부분의 가상공간을 구성하는 데에는 많은 양의 저장공간이 필요하게 된다. 이러한 가상공간에서의 네비게이션은 현실감 뿐만 아니라 실시간 반응성을 요구하게 되는데, 오프라인 시스템이라던 보조기억장치를 이용하여 한꺼번에 많은 데이타를 미리 저장해 두면 실시간 반응을 할 수 있게 된다. 그러나 웹기반의 온라인 가상 시스템에서는 데이터 전송시간이 실시간 반응성에 영향을 주기 때문에 새로운 방식의 로딩이 필요하게 된다. 본 연구에서는 웹기반의 가상공간 네비게이션을 위한 셀로딩 알고리즘 두 가지를 제안하고, 그 성능을 비교한다. 컴퓨터 시뮬레이션 결과, 필요 없는 셀의 로딩을 줄임여 실시간 반응성을 향상시킬 수 있는 육각형 셀로딩 방식이 사각형 셀방식 보다 셀로딩 개수를 평균 30% 정도 줄일 수 있음을 알 수 없다.

Keywords

References

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