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An Empirical Analysis of Orientation Relationship of Korean Freight Forwarders with Chinese Forwarders

한국운송주선업체의 중국업체에 대한 관계지향성 인식에 관한 연구

  • 조삼현 (부산발전연구원, 동북아물류연구센터)
  • Published : 2004.10.01

Abstract

The purpose of this paper is to conduct an empirical analysis in order to how cooperative relationships such as joint venture, management cooperation and agency contracts affect the business performance of Korean freight forwarders. In order to fulfill the paper objective, this paper examines the roles of freight forwarders and business environment of Chinese markets.

본 논문은 우리나라 운송주선인이 중국시장에서의 성공적인 경영성과를 달성하기 위하여 중국의 운송주선인과의 합작이나 업무제휴, 대리점계약 등을 통한 영업활동의 관계가 경영실적에 미치는 영향을 실증적으로 분석함으로써 우리나리 운송주선인의 중국 파트너와의 관계마케팅 활동요인을 확인하고 이러한 요인들이 관계의 질 및 경영성과에 미치는 영향을 규명하기 위한 것이다.

Keywords

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