Methodology for customizing data mining system

데이터마이닝 시스템의 커스터마이징 방법론

  • Published : 2004.12.01

Abstract

As a finished product, most commercialized products of Data mining are supposed to support some or all of these functions. These products have an advantage to be available as soon as they are purchased. But, they have some limit to meet users' needs and companies' requirements and to be adaptable to different settings. This study is focused on how to introduce Data mining system and implement it as a form of customizing, instead of a form of finished product. Also, this study try to present several cases which actually used customizing with Oracle products and some other cases which used constructed data mining to analyse sales data.

상용화된 데이터마이닝 제품들은 대부분 완성품의 형태로 이들 기능들의 일부 또는 전부를 지원한다. 완성품은 구입 즉시 사용할 수 있다는 장점은 있으나 사용자 및 기업의 요구사항이나 환경에 유연하게 적응할 수 없는 문제가 있다. 본 논문에서는 데이터마이닝시스템을 완성품이 아닌 커스터마이징의 형태로 도입 및 구축하기 위한 방법론을 제안하고, 실제 오라클 제품을 이용하여 거스터마이징을 하는 사례를 살펴본다. 그리고, 구축된 데이터마이닝 시스템을 이용하여 판매 데이터를 분석한 사례를 제시한다.

Keywords

References

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