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A Design and Development of a Wireless-Wireless-linked Mobile Game Content

무무선 연동 모바일 게임 콘텐트의 설계 및 개발

  • Published : 2005.06.01

Abstract

An improvement of a mobile game content production and a service technology are bringing an explosive increase of a mobile game market. Currently serviced mobile games are using a WAP method and a download method. Because of technical problems, we couldn't develop the mobile game content which sequentially linked WAP->download and download->WAP. In this study, we design and develop the mobile game content which sequentially linked WAP->download and download->WAP. In the proposed method, we can linked the stage and the ranking information as sharing a data on real time that it is impossible in the previous mobile game content.

모바일 게임 콘텐트 제작과 서비스 기술 수준의 향상은 모바일 게임 시장의 폭발적인 증가를 가져오고 있다. 현재 서비스 되고 있는 모바일 게임은 WAP 방식과 다운로드 방식을 사용하고 있다. 기존에 구현된 모바일 게임 콘텐트는 구현과정의 기술적인 문제로 인해 WAP->다운로드, 다운로드->WAP으로 이어지는 연동 콘텐트를 구현할 수 없었다. 본 연구에서는 WAP->다운로드, 다운로드->WAP로 이어지는 무무선 연동을 혼합적으로 사용한 모바일 게임 콘텐트를 설계하고 구현하였다. 제안 방식은 WAP게임과 다운로드 게임 간에 실시간으로 연동 자료를 공유함으로써 기존의 게임 콘텐트가 가질 수 없었던 랭킹과 스테이지의 연동이 가능하게 하였다.

Keywords

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