A Character Service on Wired and Wireless Internet using SVG

SVG를 이용한 유${\cdot}$무선 인터넷 환경에서의 캐릭터 서비스

  • Published : 2005.12.01

Abstract

Currently, most wired Internet describes an image file using GIF and JPG and wireless Internet uses various image files such as SVG, wBMP, SIS, PNG, and Flash Lite. Accordingly, overlapping occurs in the investment of production cost for making contents. This thesis proposes a Character(Avatar) service that could simultaneously aid both wired and wireless Internet by utilizing SVG, a vector based image file format for describing two-dimensional graphics. We will reduce cost of developing contents, when develop contents that simultaneously supports wired and wireless Internet using SVG.

현재 유선 인터넷 환경에서는 이미지를 표현하기 위하여 대부분 GIF와 JPG를 이용하며, 무선 인터넷 환경에서는 SVG, wBMP, SIS, PNG, Flash Lite 등과 같은 다양한 이미지 파일들을 이용한다. 따라서 유${\cdot}$무선인터넷을 동시에 지원하기 위한 콘텐츠를 제작하는 경우 이중으로 제작비용이 소요되는 문제점이 있다. 이에 본 논문에서는 유무선 인터넷을 동시에 지원할 수 있는 서비스를 재발할 때, SVG를 효율적으로 적용하는 방법을 제안하였다. 유${\cdot}$무선 인터넷을 동시에 지원하는 서비스에 SVG를 이용함으로써 유${\cdot}$무선 인터넷 기반의 콘텐츠를 제작할 때 기업이 지출해야 하는 개발비용을 크게 줄일 수 있다.

Keywords

References

  1. Scalable Vector Graphics(SVG), http://www.w3c.org/Graphics/SVG
  2. 한국정보통신기술협회, 모바일 플랫폼 표준 WIPI, 2002.12
  3. BREW, http://www.qualcomm.com/brew/
  4. 3GPP,3GPP TS 23.140: Multimedia Messaging Service; Functional Description; State 2
  5. SVG Mobile, http://www.w3.org,/TR/SVGMobile
  6. SVGMobile 1.2, http://www.w3.org,/TR/SVGMobile12
  7. 장미화, 김원중, 이미지 손실 없는 확대/축소가 가 능한 아바타 생성 시스템, 한국해양정보통신학회지, Vol. 06 No. 02 pp. 181 - 199, 2002.04
  8. 모양미, 유남현, 김원중, SVG 애니메이션을 이용한 다중 플랫폼 애니메이션 아바타 시스템 설계 및 구현, 한국정보과학회 2003년 춘계학술대회, Vol 30 No. 2-2 pp.697 - 699, 2003.10
  9. J. Shanmungasundaram, K. Tufte, C. Zhang, H. Gang, D. J. DeWitt, and J. F. Naughton, 'Relational databases for querying XML documents:Limitations and opportunities,' In Proceedings of VLDB Conf., 1999