Investigation of Turbulent Combustion Characteristics for Different Injector Port Diameter in Hybrid Rocket

하이브리드 로켓 인젝터 포트직경 변화에 따른 난류연소 유동장 해석

  • 문희장 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 구자예 (한국항공대학교 대학원 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 윤창진 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 민문기 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 장원재 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부)
  • Published : 2006.03.31

Abstract

Numerical analysis of the flow field in the reactive medium of End-Burring combustor is studied in order to investigate the combustion characteristics of hybrid combustion. The main part of this study is focused on the port diameter effects of oxidizer injector on the temperature distribution within the reactive field. It is found that the case having the largest port diameter(25 mm) delivers the optimum conditions for the design of End-Burring combustor where the predicted temperature field showed the most acceptable distribution.

Keywords