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A Study on Sampling and Association Relation of Class to Express Game Software Characteristics

게임소프트웨어 특성을 표현하기 위한 클래스 추출과 연관관계에 관한 연구

  • 김용식 (숭실대학교 일반대학원 컴퓨터학과) ;
  • 조현훈 (한국문화콘텐츠진흥원 CT전략센터) ;
  • 류성열 (숭실대학교 컴퓨터학부)
  • Published : 2006.08.01

Abstract

Currently domestic game market rapidity is developmental but the game production process does not become systematization. Also it is bringing the failure of game that problem point of conversation between game planner and game developer.. The research which to conversation between game planner and game developer it sees does extracting a game element to expressed game characteristics from the product for game planning and it change extracted element into class and In order to express the relationship of element for it presents a relationship of class. Instance research it leads. It grasps a relationship among extracted classes and it supports systematic game planning.

현재 국내 게임시장은 급속도로 발전하고 있으나 게임제작 프로세스는 체계화 되지 못하고 있다. 또한 게임기획자와 게임개발자 간의 의사 소통의 문제점은 게임의 실패를 초래 하고 있다. 본 연구는 게임기획자와 게임개발자 간의 원활한 의사소통을 위하여 게임기획을 위한 산출물에서 게임의 특성을 표현하는 요소를 추출하여 클래스화 하고, 추출된 요소간의 관계를 나타내기 위하여 클래스의 연관관계를 제시한다. 사례 연구를 통해 추출된 클래스와 클래스간의 연관관계를 파악하여 체계적인 게임기획을 지원한다.

Keywords

References

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  2. 게임 제작 프로세스 개선안에 관한 연구, 한국게임산업개발원, 2005
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