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Impact of Information Support Quality and Service Quality Factors on Service Satisfaction of Department Store -Case Study of Kyungnam Area Department Store-

백화점의 정보품질과 서비스품질이 서비스만족도에 미치는 영향 -경남지역 백화점을 중심으로-

  • Published : 2007.07.28

Abstract

The object of this study is to empirically analyze the effects of information support quality and service quality on service satisfaction of department store. To investigate the purpose of this study, literature review and survey were conducted. for statistical analysis, factor analysis, analysis of variance(ANOVA), and regression in order by the contingency grouping method were used. In conclusion of this study are as follows First, The regression analysis had effects on information support quality and service satisfaction. Second, The Analysis of variance(ANOVA) and regression had effects on information support quality and service satisfaction as service quality factors. Result, The information support accuracy and service quality had additional effect about customer relation.

본 연구의 목적은 정보품질과 서비스품질이 백화점의 서비스 만족도에 미치는 영향과 효과를 실증적으로 분석하는데 있다. 이러한 연구목적을 달성하기 위하여 문헌연구와 요인분석, 분산분석, 회귀분석을 이용한 실증적 연구를 함께 실시하였다. 본 연구의 분석결과는 다음과 같다. 첫째, 회귀분석결과 정보품질과 서비스 만족도와의 관계는 통계적 유의성이 매우 높게 분석되었다. 둘째, 분산분석에서 서비스품질에 따라 정보만족과 서비스기대치와의 관계도 유의성이 있는 것으로 나타났다. 결과적으로 정보지원체계와 서비스품질은 고객과의 관계에 있어서 주요한 요인으로 분석되었다.

Keywords

Cited by

  1. Impact of Information Quality and User Interface Quality of Web-Site on Online Purchasing Intention of Cultural Products: Moderating Effect of Customer Involvement vol.13, pp.12, 2013, https://doi.org/10.5392/JKCA.2013.13.12.931
  2. The Quantity and Quality of Information and the Levels of Satisfaction on the CSI Mentoring Services for Children vol.5, pp.0, 2013, https://doi.org/10.14391/ajhs.5.12