A Study of Rail Wear by Change of Acceleration and Deceleration

가속도/감속도 변화율에 따른 레일마모 현상에 관한 연구

  • 하관용 (서울시립대학교, 전자전기컴퓨터공학부) ;
  • 김희식 (서울시립대학교, 전자전기컴퓨터공학부)
  • Published : 2007.10.31

Abstract

In this paper, operation mode of train was divided into powering, coasting, and braking and rail wear phenomenon has been done comparative analysis by each section. Data of train velocity is transferred to acceleration and deceleration from ATO Logging data. Amount of rail wear has been done comparative analysis by traction force of acceleration and braking force of deceleration and a plan for management of track irregularity is come up with by the result of the analysis.

본 논문에서는 도시철도 차량의 운전모드에 의한 레일마모 현상을 역행, 타행, 제동 세구간 별로 나누어 레일 마모 현상을 비교 분석하였고, 또한 ATO 로깅데이터에서 실제 운행한 속도데이터를 가속도와 감속도 데이터로 변환하여 열차의 가속도의 견인력과 감속도의 제동력에 의해 발생되는 레일마모량을 비교 분석한 결과로 통해 궤도 관리에 적용할 수 있는 방안을 제시하고자 한다.

Keywords

References

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