References
- Mary Jo Pugh, Providing Reference Services for Archives and Manuscripts. 2nd ed. (Chicago: Society of American Archivists. 2005). p.24
- Bruce Dearstyne. Managing Historical Records Programs: A Guide for Historical Agencies(Lanham, Md.: Scarecrow Press. 2000). p.102
- Bruce Dearstyne. Managing Historical Records Programs: A Guide for Historical Agencies(Lanham, Md.: Scarecrow Press. 2000). p.105
- Pugh, Providing Reference Services for Archives and Manuscripts. 2nd ed. (Chicago: Society of American Archivists. 2005). p.24
- Gabrielle Blais and David Enns, "From Paper Archives to People Archives: Public Programming in the Management of Archives." Archivaria, No.31(Winter 1990-91), p.101
- Frank B Evans ed., The Administration of Modern Archives: A Select Bibliographic Guide(Washington, D.C.: National Archives and Records Administration, 1970), pp.72-82
- Frances O'Donnell, "Reference Service in an Academic Archives," The Journal of Academic Librarianship, Vol.26, No.2(March 2000). p.110
- The Reference Librarian의 수록 논문은 각각 단행본으로 출간된 바 있다. Lucille Whalen ed. Reference Services in Archives(The Haworth Press Inc.: New York, 1987). Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscripts(The Haworth Press Inc.: New York, 1997)
- Blais and Enns. "From Paper Archives to People Archives: Public Programming in the Management of Archives." Archivaria, No.31(Winter 1990-91), p.101
- Thomas H. Hickerson, "Ten Challenges for the Archival Profession," American Archivist, Vol.64, No.1(2001) pp.11-12
- O'Donnell, "Reference Service in an Academic Archives," The Journal of Academic Librarianship, Vol.26, No.2(March 2000). p.110
- James Edward Cross, "Archival Reference: State of the Art," In: Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscipts(The Haworth Press Inc.: New York, 1997), p.11
- Elena S. Danielson, "Ethics and Reference Services," In: Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscripts( The Haworth Press Inc.: New York, 1997), p.112
- Elena S. Danielson, "Ethics and Reference Services," In: Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscripts( The Haworth Press Inc.: New York, 1997), p.112
- Helen Forde, "Access and Preservation in the 21st Century: What Has Changed?" Journal of the Society of Archivists. Vol.26, No.2(2005), pp.193-195
- Randall C. Jimerson, "Redefining Archival Identity: Meeting User Needs in the Information Society,"American Archivist, Vol.52(Summer 1989), pp.332-340
- Jennifer Rowley, "From Users to Customers?" OCLC Systems and Services, Vol.16, No.4(2000), p.159
- Elsie Freeman Finch, "Byuing Quarter Inch Holes: Public Support Through Results," Midwestem Archivist, No.10(1985), p.89(Timothy L. Ericson, "'Preoccupied with our own Gardens': Outreach and Archivists," Archivaria. No.31(Winter 1990-91), p.121에서 재인용)
- Elizabeth Yakel, "Thinking Inside and Outside the Boxes: Archival Reference Services at the turn of the Century." Archivaria, Vol.49(2000), pp.143-144
- Elizabeth Yakel, "Thinking Inside and Outside the Boxes: Archival Reference Services at the turn of the Century." Archivaria, Vol.49(2000), pp.146-147
- Jimerson, "Redefining Archival Identity: Meeting User Needs in the Information Society," American Archivist, Vol.52(Summer 1989), pp.339-340
- 이재윤, 문주영, 김희정, "텍스트 마이닝을 이용한 국내 기록관리학 분야 지적구조 분석," 한국문헌정보학회지, 제41권, 제1호(2007, 3), p.366
- 김희정, "저자 동시인용분석에 의한 국내외 기록관리학 분야의 지적구조 비교에 관한 연구," 한국문헌정보학회지, 제39권, 제3호(2005, 9), p.220
- 정연경, "미국의 기록관리학 지식 범주에 관한 연구," 한국기록관리학회지, 제3권, 제2호(2003. 9), p.47
- 우수영, "기록정보서비스 활성화를 위한 전자적 질의/응답 서비스 개선방안: 국가기록원을 중심으로," 한국기록 관리학회지, 제6권, 제1호(2006, 6), pp.113-136
- 정경희, "국가기록원 인터넷 게시판 이용자의 정보이용행태 분석," 한국도서관. 정보학회지, 제37권, 제1호(2006, 3), pp.283-303
- 서은경, 정경희, 최상희, "이용자 중심의 기록정보 활용 및 서비스 활성화에 관한 연구," 한국기록관리학회지, 제6권, 제1호(2006, 6), pp.65-92
- Peter D. Bennett, ed. Dictionary of Marketing Terms(Chicago: American Marketing Association, 1988), p.117(문준연, 마케팅원론, 제3판(서울: 명경사, 2003), p.29에서 재인용)
- Philip Kotler, 비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999), p.13
- Philip Kotler, 비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999), p.14-15
- 문준연, 마케팅원론: 원리와 최신 사례. 제3판(서울: 명경사, 2003), p.33
- 문준연, 마케팅원론: 원리와 최신 사례. 제3판(서울: 명경사, 2003), pp.202-203
- Kotler,비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999)., p.139
- Philip Kotler and Gary Armstrong, 마케팅 원론, 윤훈현, 설상철 공역(서울: 석정, 2003), p.265
- Rowley, "From Users to Customers?" OCLC Systems and Services, Vol.16, No.4(2000), p.160
- Kotler, 비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999), p.140
- Kotler and Armstrong, op. cit., pp.274-284. Kotler, Ibid., pp.140-147(경우에 따라 지리적 변수 중 국제 시장이 행동변수 중 혜택이 별도의 기준으로 제시되기도 한다(문준연, 전게서, pp.206-210)
- 문준연, 마케팅원론: 원리와 최신 사례. 제3판(서울: 명경사, 2003), pp.204-206
- Yeo, Geoffrey. "Understanding Users and Use: A Market Segmentation Approach." Journal of the Society of Archivists. Vol. 26, No.1(2005), pp.28-43
- Anna Sexton et al., "Understanding users: a prerequisite for developing new technologies," Journal of the Society of Archivists. Vol. 25, No.1(2004), p.40
- Pugh, Providing Reference Services for Archives and Manuscripts. 2nd ed. (Chicago: Society of American Archivists. 2005). p.43-60
- Rowley, "From Users to Customers?" OCLC Systems and Services, Vol.16, No.4(2000), p.160-161
- Elizabeth H. Smith. Customer Focus and Marketing in Archive Service Delivery: theory and practice. Journal of the Society of Archivists, Vol.24, No.1(2003). pp.43-44
- Elizabeth H. Smith. Customer Focus and Marketing in Archive Service Delivery: theory and practice. Journal of the Society of Archivists, Vol.24, No.1(2003). pp.46
- 서은경, 정경희, 최상희, "이용자 중심의 기록정보 활용 및 서비스 활성화에 관한 연구," 한국기록관리학회지, 제6권, 제1호(2006, 6), pp.65-92
- 정경희, "국가기록원 인터넷 게시판 이용자의 정보이용행태 분석," 한국도서관. 정보학회지, 제37권, 제1호(2006, 3), pp.290
- Kotler and Armstrong, op.cit., p.290
- 교육부 고시 제 1997-15호. 사회과 교과과정