A Case Study on SK Telecom's Next Generation Marketing System Development

SK텔레콤의 차세대 마케팅 시스템 개발사례 연구

  • Published : 2008.04.15

Abstract

In response to the changing demands of ever competitive market, SK Telecom has built a new marketing system that can support dynamic marketing campaigns and, at the same time, scale up to the large volumes of data and transactions for the next decade. The system which employs Unix-based client-server (using Web browser interfaces) architecture will replace the current mainframe-based COIS system. The project, named NGM (Next Generation Marketing ), is unprecedentedly large in scale. However, both managerial and technical problems led the project into a crisis. The application framework that depended on a software solution from a major global vendor could not support the dynamic functionalities required for the new system. In March 2005, SK telecom declared the suspension of the NGM project. The second phase of the project started in May 2005 following a comprehensive replanning. It was decided that no single existing solution could cope with the complexity of the new system and hence the new system would be custom-built. As such. a number of technical challenges emerged. In this paper, we report on the three key dimensions of technical challenges - middleware and application framework, database architecture and tuning, and system performance. The processes and approaches, adopted in building NGM system, may be viewed as "best practices" in the telecom industry. The completed NGM system, now called "U.key System," successfully came into operation on the ninth of October, 2006. This new infrastructure is expected to give birth to a series of innovative, fruitful, and customer-oriented applications in the near future.

무한 경쟁체제인 시장에서 변화하는 요구들을 수용하기 위한 해결책으로, SK 텔레콤은 향후 10년간 증가할 대용량의 데이타 및 트랜잭션을 처리하고, 다양한 마케팅활동 지원이 가능한 새로운 마케팅 시스템을 구축하였다. 이 시스템은 기존의 메인프레임 기반의 COIS시스템을 유닉스기반의 클라이언트 -서버 구조로 변경한 것이며, 웹브라우저 기반 인터페이스를 제공한다. NGM(Next Generation Marketing) 이라고 명명된 이 프로젝트는 그 규모가 전례가 없이 매우 컸다. 그러나 관리 및 기술적 문제들로 인하여 프로젝트는 위험을 맞게 되었다. 기존의 거대 벤더들이 제공하는 소프트웨어 솔루션에 기반한 어플리케이션 프레임워크가 새로운 시스템의 다양하고 방대한 요구조건을 충분히 소화시키지 못했기 때문이다. 결국 2005년 3월 SK텔레콤은 NGM 프로젝트를 보류하였다. 2005년 5월 종합적인 기획 수정을 통해 프로젝트는 2단계에 착수되었다. 새로운 시스템의 복잡도에 대응하기 위해 더 이상 단일 솔루션을 택하지 않기로 결정하여, 새로운 시스템은 커스팀 빌트의 형태가 되었다. 본 논문에서는 성공적인 NGM 프로젝트 수행을 위해 고려된 3가지 기술적 요소 - 미들웨어 및 어플리케이션 프레임워크, 데이타베이스 아키텍처, 튜닝 및 시스템 퍼포먼스 - 에 대하여 다루고 있다. NGM 구축에 있어서 적용된 이 프로세스 및 접근방법은 텔레커뮤니케이션 사업분야에서의 가장 성공적인 실제 적용사례로 볼 수 있다. 완성된 NGM 시스템은 2006년 10월 9일 성공적으로 가동되었고, "U.Key 시스템"으로 명명되었다. 이 새로운 시스템은 가까운 미래에 혁신적이고, 효과적이며 고객지향적인 어플리케이션 둥을 제공할 수 있을 것으로 기대된다.

Keywords

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