Railway System Standby Power Nickel Metal Hydride Battery

철도시스템비상전원용 니켈수소(NiMH)전지

  • 김성용 (우송대학교 철도차량시스템학과) ;
  • 박동필 (서울산업대학교 에너지환경대학원 신에너지 공학과)
  • Published : 2009.12.30

Abstract

In order to use railway system standby power, produced 160Ah NiMH battery that would be able to substitute the lead acid battery or NiCd battery form which contain the toxic material in environment, using parallel connected 80Ah NiMH battery. And in order to develop proper electrode in the 160Ah NiMH battery, tested high rate discharge performance of the ternary electrolyte. 160Ah NiMH battery evaluated the various test in order to use railway system standby power.

본 연구는 독성물질을 함유한 납축전지와 니켈카드뮴전지를 대체할 수 있는 니켈금속수소전지를 이용하여 철도시스템 비상전원용으로 사용위해 80Ah 전지를 병렬로 연결하여 160Ah의 니켈금속수소전지 제작하였다. 160Ah 전지에 적합한 전극을 개발하기 위하여 3성분계의 전해질의 고율방전에 대해 평가하였다. 160Ah급 전지는 철도시스템 비상전원용으로 사용하기 위한 여러 가지 실험을 하여 평가를 하였다.

Keywords

References

  1. Linden/Reddy(2001), Handbook of batteries, 3rd edition., 22.12, 30.13
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