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Design and Implementation of SADARI Game

사다리 타기 게임 설계 및 구현

  • 서정만 (한국재활복지대학 컴퓨터게임개발과) ;
  • 권순녀 (한국재활복지대학 컴퓨터게임개발과)
  • Published : 2009.08.31

Abstract

This ladder rejection game is different from the existing game in terms of design, functions, and contents of the screen. This paper contains six specific explanations about the supplemented ladder rejection game. First, the design of this ladder rejection game extended fundamental principles of the existing game and added new diverse functions. Therefore, 12 people can play this game at the same time. Actually, the existing ladder game was designed for 10 people. Second, this supplemented ladder rejection game was designed after the existing game was analyzed. Third, the contents of the screen and the game which is embodied with object design of the whole screen were examined. Fourth, terminology and fundamental principles of this game was explained. Fifth, strong points of the game were listed. Sixth, the direction of the game development in the future was argued.

본 논문에서는 컴퓨터게임에서 기존에 나와 있는 사다리 타기 게임을 보다 확장하여 12명이 한꺼번에 동시에 사다리 타기 게임을 할 수 있도록 설계하였다. 기존에 나와 있는 사다리 타기 게임은 보통 10명이 동시에 처리할 수 있도록 설계되어 있다. 본 게임 설계에서는 기존에 나와 있지 않은 여러 가지 기능을 추가하고, 12명이 동시에 사다리 타기 게임을 할 수 있도록 하기 위해 설계하였다. 게임에 대한 용어 설명과 사다리 타기 게임에 대한 설명과 기본적인 원리를 살펴보았고, 기존의 사다리 타기 게임을 분석하여 보완된 사다리 타기 게임을 설계 구현하였다. 전체 화면에 대한 객체 설계와 구현된 게임에 대한 화면에 대한 내용도 살펴보았으며, 구현된 게임의 장점을 나열하였고, 향후 발전방향에 대하여 논하였다.

Keywords

References

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