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Tangible Electronics Dice Game interface Development for Family Leisure

가족의 여가활동을 위한 텐저블 전자 주사위 게임 인터페이스 개발

  • 옥수열 (동명대학교 정보통신대학 미디어공학부 게임공학과)
  • Published : 2009.09.30

Abstract

In this paper, the author proposes a tangible electronic dice which can be used for IPTV games for familiy meeting in living room and prevents game addiction of young children. The tangible electronic dice was designed to be as similar to traditional dices as possible in order for people to operate the tangible electronic dice with direct and intuitive manipulation. The proposed tangible electronic dice is self-contained so that no external devices are needed. The experiments show that the dice can be effectively applied to games running in PC and IPTV environments. The author will verify the practicality of the dice by applying the dice to IPTV games which are currently being developed.

본 논문에서는 거실에서의 가족이 즐길 수 있는 IPTV 게임에 활용될 수 있으며, 유년기 자녀들의 게임 중독을 막을 수 있는 텐저블 전자 주사위 인터페이스를 제안한다. 제안된 텐저블 전자 주사위 인터페이스는 실제 주사위와 가능한 유사하게 설계되어 직접적이고 직관적인 조작으로 사용자들이 사용할 수 있도록 하였다. 제안된 인터페이스는 외부 장치를 필요로 하지 않는 자립식(self-contained) 장치이다. 실험을 통해 제안된 주사위 인터페이스가 PC나 IPTV 환경에서 동작하는 게임에 효과적으로 적용될 수 있음을 확인할 수 있다. 앞으로 이 장치를 현재 개발중인 IPTV 게임 등에 적용하여 실용성을 검증할 예정이다.

Keywords

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