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과도시간 감소를 위한 전자기 엔진밸브 액츄에이터 형상 최적 설계

Design Optimization of Linear Actuator for Fast Response of Electromagnetic Engine Valve

  • 김진호 (영남대학교 공과대학 기계공학부) ;
  • 박상신 (영남대학교 공과대학 기계공학부)
  • Kim, Jin-Ho (School of Mechanical Engineering, Yeungnam University) ;
  • Park, Sang-Shin (School of Mechanical Engineering, Yeungnam University)
  • 발행 : 2010.02.28

초록

솔레노이드 전자기 엔진 밸브 액츄에이터는 현재의 내연 연소 엔진의 가변 밸브 타이밍에 가장 적합하고 진보된 장치이다. 하지만 솔레노이드 전자기 액츄에이터는 전력소모가 크다는 단점을 가지고 있다. 따라서 전력소모가 작은 가변 밸브 타이밍을 구현하기 위해 영구자석을 활용한 새로운 전자기 엔진 밸브 액츄에이터를 제안한다. 이 연구에서는 엔진 밸브의 과도운동 시간의 최소화를 통해 엔진의 속도를 극대화하기 위하여 새롭게 제안한 액츄에이터의 형상을 최적 설계하였다. 최적화를 위해 유전자 알고리즘을 사용하고 Matlab과 Maxwell을 활용하여 전역 최적화 시뮬레이션을 수행하였다.

This paper presents the design optimization of a linear actuator for fast response of electromagnetic engine valve. The optimization is performed using generic algorithm which is one of global search techniques and not highly dependent on either initial conditions or constraints in the solution domain to maximize the mechanical frequency of the armature mass and valve spring stiffness for fast response of the engine valve. In the results, the mechanical frequency is improved by 30 %.

키워드

참고문헌

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