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Flocking Implementation for NPC AI

NPC 인공 지능을 위한 무리짓기 구현

  • Yoo, Hyun-Ji (Department of Information & Communication, Baekseok University) ;
  • Lee, Myoun-Jae (Department of Information & Communication, Baekseok University) ;
  • Kim, Kyoung-Nam (GSAIM, Chung-Ang University)
  • 유현지 (백석대학교 정보통신학부) ;
  • 이면재 (백석대학교 정보통신학부) ;
  • 김경남 (중앙대학교 첨단영상대학원)
  • Received : 2010.10.15
  • Accepted : 2010.12.17
  • Published : 2010.12.31

Abstract

An implementation of NPC AI(artifical intelligence) is similar with real world's flocking can increase fun factor of game. To this end, we design fish flocking patten of analyzed real world, implement using Ogre engine in this paper. To determine the usefulness of implemented fish flocking, we compare fish flocking in real world with implemented fish flocking. Implemented behavioral patterns of fish flocking show similar behavioral patterns of fish flocking in real world.

무리를 형성하는 NPC들의 인공 지능을 실세계의 무리짓기와 유사하게 구현하는 것은 게임의 재미를 증가시키는 요인이 될 수 있다. 이를 위하여, 본 논문에서는 분석된 실세계에서의 물고기 무리짓기의 행동 패턴을 설계하고 오우거 엔진을 이용하여 구현한다. 구현된 무리짓기의 효용성을 판단하기 위하여 실세계의 물고기 떼의 행동 패턴과 비교한다. 비교 결과, 구현된 물고기 떼의 행동 패턴과 실세계의 행동 패턴은 비슷함을 보인다.

Keywords

References

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