Nation-wide Interoperable transportation card X-CASH System and Settlement interface Development

전국호환 교통카드 X-CASH 시스템과 정산인터페이스 개발

  • 이기한 (서울여자대학교 컴퓨터학과) ;
  • 김혜현 (서울여자대학교 컴퓨터학과) ;
  • 김태희 (한국건설교통기술평가원) ;
  • 맹재환 (한국건설교통기술평가원) ;
  • 박하나 (서울여자대학교 컴퓨터학과)
  • Received : 2010.03.04
  • Accepted : 2010.09.09
  • Published : 2010.10.31

Abstract

Although the existing X-CASH card system observes the KS standard for a transportation card system, there has been an issue for interoperability between X-CASH and other public transportation system due to the partially undefined part in the standard. This issue is followed by the inconvenience of the existing X-CASH users. If the existing X-CASH card user wants to get any other public transportations which are not interoperated with X-CASH, the user would have to buy other cards. Consequently, some users have to bring more than one card with them. In addition, it is almost impossible that the existing X-CASH system operator makes the X-CASH card available for the infrastructure built by other cards operators because their technologies are too much different. The X-CASH operator must construct its own infrastructure on the same route and it would cause an unnecessary loss of expense and labor. To solve these problems, We modified the existing X-CASH system and developed the Nation-wide Interoerable X-CASH system which lets both the existing X-CASH card and Nation-wide Interoperable X-CASH card work. This developed X-CASH system consists of the purchase SAM, the purchase terminal and the settlement. And The conformity test for it was successfully authorized. Also we, KORAIL NETWORKS, have done the test-bed on this Nation-wide interoperable X-CASH system in Gwangju for six months with Telecommunications & Clearings, the HiPlusCard Corporation. This test confirmed that the Nation-wide Interoperable X-CASH system would practically work well.

기존 X-CASH 시스템은 표준 규격을 준수하고 있으나, 표준규격에 미 정의된 부분으로 인하여, 타 사의 대중교통 시스템과 호환이 불가능하다. 그래서 X-CASH 카드 사용자가 X-CASH가 운영하는 대중교통 수단 외에 다른 대중교통 수단을 이용하고 싶을 경우, 그 대중교통수단의 카드도 구입해야할 뿐만 아니라 많은 카드를 소지하고 다녀야 하기 때문에 불만이 야기되었다. 또한 X-CASH 사업자는 타 사의 인프라에 X-CASH를 적용하려고 할 경우, 타 인프라를 활용하지 못하고 X-CASH만의 독자적인 기술을 적용하여 구축해야 하기 때문에 비효율적인 비용이 유발되었다. 이를 해결하고자 기존 X-CASH 시스템을 수정하여, 기존 X-CASH 카드도 이용가능하면서도, 전국 어디에서나 대중교통을 이용할 수 있는 전국 호환 X-CASH 시스템인 전국호환 X-CASH 교통카드, 지불SAM, 지불단말기, 상호 정산시스템 등을 개발하였다. 그리고 이에 대한 적합성 평가를 성공적으로 마치고, 코레일네트웍스 및 금융결제원과 하이플러스카드가 함께 광주광역시에서 6개월간 테스트베드 운영을 성공적으로 마침으로써, 전국호환 기술을 보장하였다.

Keywords

References

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