Mobile Reader Selection for Improving Precision of Location Estimation in RTLS

위치 측정 정확도 향상을 위한 RTLS의 이동형 리더 선택

  • 김잠제 (부산대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 손상현 (부산대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 최훈 (부산대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 백윤주 (부산대학교 컴퓨터공학과)
  • Published : 2010.01.15

Abstract

RTLS (Real Time Locating Systems) are used to track and identify the location of objects in real time. RTLS generally consist of tags, readers and engine etc. and applied in various environments. One problem encountered in RTLS is constraints for setting up readers according to environments. In these challenging environments, it is necessary to develop techniques that can use mobile readers. As mobile reader increase, whole reader increase. And it is necessary to develop technique that can select useful readers. Selected readers including mobile readers take effect performance of RTLS. This paper introduces the technique for selecting good readers using the convex hull algorithm. The result show the good performance which based on tag's location error and reduce the networking overhead.

RTLS(Real Time Locating Systems)는 실시간으로 대상들의 위치를 추적하고 파악하는데 사용된다. RTLS는 태그, 리더, 엔진 등으로 구성되고, 다양한 환경에 적용된다. RTLS 의 문제점 중 하나는 환경에 따라 리더를 설치하는데 제약사항이 발생할 수 있다는 것이다. 이러한 환경에서는 이동형 리더를 사용할 수 있는 기술을 개발할 필요가 있다. 이동형 리더가 많아지면 전체 리더 개수도 늘어난다. 그리고 그 중에서 일부 유용한 리더들만 선택하여 이용한다. 선택된 리더들은 RTLS의 성능에 영향을 미친다. 이 논문에서는 convex hull 알고리즘을 사용하여 좋은 리더를 선택하는 기술을 소개한다. 성능 평가 결과, 위치오차가 작고, 네트워크 오버헤드를 줄여 RTLS의 성능이 개선되었음을 보여준다.

Keywords

References

  1. Ronald L. Graham and F. Frances Yao, "Finding the convex hull of a simple polygon," Proc. of Journal of Algorithms, vol.4, pp.324-331, 1984.
  2. Sanghyun Son, Yeonsu Jung, Hoon Choi, Yunju Beak, "Design and Implementation of Real Time Localization System on IEEE 802.15.4a CSS PHY," Proc. of Korea Computer Congress, 2008.
  3. Saipradeep Venkatraman, James Caffery, and Heung-Ryeol You, "Location using LOS range estimation in NLOS environments," Proc. of IEEE Vehicular Technology Society Spring Vehicular Technology Conference 2002, vol.2, pp.856-860, 2002.
  4. James Caffery, "A New Approach to the Geometry of TOA Location," Proc. of IEEE Vehicular Technology Society Fall Vehicular Technology Conference 2000, pp.1943-1949, 2000