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RankBoost Algorithm for Personalized Education of Chinese Characters on Smartphone

스마트폰 상에서의 개인화 학습을 위한 랭크부스트 알고리즘

  • 강대기 (동서대학교 컴퓨터정보공학부) ;
  • 장원태 (동서대학교 컴퓨터정보공학부)
  • Published : 2010.01.30

Abstract

In this paper, we propose a personalized Chinese character education system using RankBoost algorithm on a smartphone. In a typical Chinese character education scenario, a trainee is supplied with a finite number of Chinese characters as an input set in the beginning. And, as the training session repeats, the trainee will notice her/his difficult characters in the set which she/he hardly answers. Those characters reflect their personalized degrees of difficulty. Our proposed system constructs these personalized degrees of difficulty using RankBoost algorithm. In the beginning, the algorithm start with the set of Chinese characters, of which each is associated with the same weight values. As the training sessions are repeated, the algorithm increase the weights of Chinese characters that the trainee mistakes, thereby eventually constructs the personalized difficulty degrees of Chinese characters. The proposed algorithm maximizes the educational effects by having the trainee exposed to difficult characters more than easy ones.

본 논문에서는 스마트폰 상에서 한자 학습 시스템을 랭크부스트 알고리즘을 이용하여 개인화하는 방법에 대해 논하고자 한다. 한자 학습의 일반적인 환경을 보면, 학습자는 급수에 따라 일정한 개수의 학습할 한자들이 있으며, 학습이 진행됨에 따라 그 한자들 중 자신이 잘 틀리는, 즉 자신에게는 난이도가 높은 한자들이 생기게 된다. 본 논문에서는 이러한 난이도의 측정을 랭크부스트 알고리즘을 통해 구현하였다. 알고리즘은 초기에는 모든 한자들에 대해 동일한 가중치를 가지고 학습을 시작하게 하지만, 사용자가 자주 틀리는 한자에 대해서는 가중치를 높여 나간다. 본 논문에서 제안하는 랭크부스트 알고리즘은 학습자에 개인화된 난이도 순위를 매겨줌으로, 학습자가 어려운 한자에 더 자주 노출되게 한다면 학습 효과를 높일 수 있다.

Keywords

References

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