Friction Torque Analysis of a Hydraulic Motor-Load System using Proportional Control Valve

비례제어밸브를 이용한 유압모터 부하계의 마찰토크 해석

  • 유환신 (호원대학교 자동차기계조선공학부) ;
  • 박형배 (경기공업대학 자동차과)
  • Received : 2010.09.14
  • Accepted : 2010.10.30
  • Published : 2010.10.31

Abstract

In this paper, The static friction torque and viscous friction torque including hydraulic motor-load system driven by hydraulic proportional control valve analysis. The basic experimental was performed toward characteristic in pressure and flow rate in hydraulic system energy. The variable of friction torque was experiment on brake pressure variable using pneumatic brake system. The analysis of nonlinear friction and linear friction was perform ed toward friction characteristic of hydraulic system.

본 논문에서는 유압 비례 제어 밸브로 구동되는 유압모터 부하계에 존재하는 정지마찰토크와 점성마찰토크를 해석하였다. 이에 기초 실험으로 유압시스템의 에너지인 압력과 유량에 대한 특성실험을 수행하였고, 공압브레이크 시스템을 이용하여 브레이크 압력의 변화를 인가하여 마찰토크의 변화를 실험하였다. 비선형마찰과 선형마찰에 대한 해석은 유압 시스템의 마찰특성에 대하여 수행하였다.

Keywords

References

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