Abstract
Quality assurance data is used to develop the strategy of the product since it is valuable for reliability assessment of the product. However, manufacturers don't take into account the life of the product but just produce WCR (Warranty Call Rate) which is monthly or quarterly claims per 1000 products in terms of table or graph. In this study we will consider how they analyse that kind of data and suggest an appropriate type of analysis which incorporates the life time of the product. Finally we emphasize that the appropriate type of analysis has to be merged into the.
품질보증데이터는 제품의 신뢰성평가에 귀중한 자료이므로 기업에서는 이를 분석하여 제품의 개선전략을 세운다. 하지만 기업에서는 제품의 수명을 고려하지 않고 통상 월별 또는 분기별 클레임건수를 1000제품 당으로 나타낸 품질보증회수율을 구하여 표나 그림으로 나타낸다. 본 연구에서는 그런 데이터를 통상적으로 어떻게 분석하는지 살펴보고 수명까지 고려한 분석이 효과적임을 설명한다. 아울러 이런 분석의 결과는 신뢰성추적시스템에 들어가야 됨을 설명한다.