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Development of Stereoscopic 3D Personalized Adventure Game: HowSee

3D 체험형 어드벤처 게임 "HowSee" 개발

  • 임창주 (한국산업기술대학교 게임공학과) ;
  • 정성택 (한국산업기술대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 최승훈 (한국산업기술대학교 게임공학과) ;
  • 이창남 (한국산업기술대학교 게임공학과) ;
  • 송장섭 (주식회사 비솔 개발팀)
  • Received : 2011.07.14
  • Accepted : 2011.09.06
  • Published : 2011.10.20

Abstract

Advances in display technology, stereoscopic (S3D) in the development of social interest in the content development approach is high but it does not make the standardization of interactive 3D content creation performance is very poor. In this paper, real-time video input from an infrared camera that is based on eye tracking implementation user interface developed 3D interactive adventure game "HowSee" was the process of developing skills in the process, an efficient 3D content production methods were presented. unnormalized S3D-based game content production process on how this development occurred in the trial and how to troubleshoot S3D games, etc. to streamline content creation can be a basis for.

디스플레이 기술의 발달로 입체영상(S3D) 콘텐츠개발에 사회적 관심은 높지만 개발 방식의 표준화가 되어 있지 않아 인터랙티브 3D 콘텐츠제작 성과는 매우 저조하다. 본 논문에서는 적외선 카메라로부터의 실시간 영상을 입력으로 하는 주시선 기반의 사용자 인터페이스를 기반으로 개발한 3D 체험형 어드벤처 게임 "HowSee" 개발과정을 기술하였고, 그 과정에서 효율적인 3D 콘텐츠 제작방법을 제시하였다. 표준화되어 있지 않은 입체영상 기반의 게임콘텐츠 제작방법에 관해 본 개발과정에서 발생한 시행착오와 문제해결 방법 등은 입체영상 게임콘텐츠 제작을 효율적으로 하는 데 기초자료가 될 수 있다.

Keywords

References

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