Configuration Tolerance for KSLV-I Kick Motor System

KSLV-I 킥모터 시스템 형상 공차

  • 이한주 (한국항공우주연구원 발사체추진기관팀) ;
  • 정동호 (한국항공우주연구원 발사체추진기관팀) ;
  • 오승협 (한국항공우주연구원 발사체추진기관팀)
  • Received : 2011.01.08
  • Accepted : 2011.11.01
  • Published : 2011.11.01

Abstract

We can acquire the criteria of configuration tolerance on the Kick Motor system, KSLV-I upper stage propulsion system from the analysis results of the initial controllability on the KSLV-I upper stage. Also we can assign configuration tolerances on each subsystem from the configuration tolerance on the Kick Motor system. This article deals with the Kick Motor system configuration tolerance criteria and the results of configuration management on the both ground test models and flight test ones.

KSLV-I 상단 추진기관 시스템인 킥모터 시스템에 대한 형상 공차 기준을 설정하기 위해서는 임무 수행을 위한 초기 제어성 분석 결과를 바탕으로 각 하위 서브시스템에 대한 형상 공차를 부여하는 것이 필요하다. 본 논문에서는 킥모터 시스템의 형상 공차 기준과 지상시험용 및 비행시험용 모델에 대해 시스템 차원에서 수행된 형상 관리 결과에 대해 다룬다.

Keywords

References

  1. 박용규, 선병찬, DR62230PA-A00000-0007, 2006, pp.1-8
  2. 박용규, 선병찬, DR62230PA-A00000-0008, 2006, pp.1-8
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  4. 전영두, TR51520PA00000-0001, 2006, pp.1-7
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