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The Impact of Access Rate Regulation on ISP Revenue and Pricing

인터넷 최대 접속 속도의 제한이 서비스 제공자의 수입과 서비스 가격의 결정에 미치는 영향

  • Received : 2012.10.26
  • Published : 2013.02.25

Abstract

Internet service providers regulate the maximum data transmission rate of each user as a means to provide a tiered Internet access service or to avoid the monopoly of a few greedy users. In this paper, we aim to analyze the impact of this access rate regulation on the revenue of Internet service provider and the pricing strategy. We first propose a service quality model taking into account the access rate regulation, and analyze how the regulation affects the service subscription decision of users. In addition, we derive a sufficient condition that guarantees the stability of the revenue, and formulate an optimization problem that finds the optimal price to maximize the revenue.

인터넷 서비스 제공자들은 차등화 서비스를 제공하기 위한 정책적인 수단으로, 혹은 일부 악의적인 사용자들로 인한 회선의 독점적 사용을 막기 위한 수단으로 각 사용자의 최대 데이터 전송 속도를 일정 수준 이하로 제한하고 있다. 이 논문에서는 이러한 최대 접속 속도의 제한이 서비스 제공자의 수입과 서비스 가격 결정에 미치는 영향을 분석하고자 한다. 우리는 먼저 최대 접속 속도의 제한을 고려한 현실적인 인터넷의 서비스 품질 모델을 제안하고, 각 사용자에 대한 최대 접속 속도의 제한이 사용자들의 서비스 가입 결정에 어떻게 영향을 미치는 지 분석한다. 또한 그에 따라 변화하는 서비스 제공자의 수입이 안정성을 보장 받기 위한 조건을 유도하여, 수입을 최대화하기 위한 가격 결정 방법을 최적화 문제로 나타낸다.

Keywords

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